عملکرد مراکز نمایشگاهی مدرن


غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه، رایکانس

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

 

مراکز نمایشگاهی مدرن، شکل و عملکرد آنها

هنگام ورود به یک مرکز نمایشگاهی مدرن از روی فرش های مخملی ضخیم وارد سالن  شیشه ای با سقفی مرتفع می شوید… به سالنی می رسید که دمایی دلپذیری دارد زیرا سیستم تهویه مطبوع “می داند” چند نفر در سالن خواهند بود. سپس غرفه دارانی را می بینید که به شبکه ارتباطات متصل هستند و می توانند داده های خود را در اختیار همکاران و مشتریان در سرتا سر کشور قرار دهند و بازدید کنندگان نمایشگاه درسالن سخنرانی می توانند یک سخنران را در کشور دیگر ببینند و با او ارتباط برقرار کنند. غذاهای این مرکز همگی از استانداردهای بین المللی تبعیت می کنند.

در سرتا سر جهان چنین مراکزی وجود دارند و یا در حال ساخت و توسعه هستند. آن دسته از مراکز نمایشگاهی که امیدوارند در قرن بیست ویکم به رقابت بپردازند. باید این نوع تسهیلات و امکانات – و بیشتر از آن – را ارائه کنند.

هنگاهی که مردم مرکز نمایشگاهی مدرن را توصیف می کنند. معمولا از ارتباطات پیشرفته و عملکرد های کامپیوتری می گویند. اما برنامه ریزان این مراکز می دانند که نصب صرفا سیستم های پیشرفته در همان سازه های مستطیلی ملال آور که سالن های مرکز نمایشگاه استاندارد قلمداد می شدند، کافی نیست.

همه جوانب باید به روز شوند، تا نه تنها محیطی معاصر برای این فن آوری های جدید ارائه دهند بلکه به شکل بصری اهمیت رشد صنعت نمایشگاهی و افزایش فرهیختگی اعضای آن را ابلاغ کنند.

اهمیت ظاهر ساختمان

در گذشته تاکید چندانی به زیبایی مرکز نمایشگاهی نمی شد اما امروز ما ساختمانی می خواهیم که شرح معماری قوی تری داشته باشند،در طراحی سالن و غرفه های نمایشگاهی مجموعه ای از شیشه و فولاد را تلفیق می کنند. همچنین در جهت فضاهای باز گرایش بیشتری وجود دارد. توسعه مرکز نمایشگاهی لس آنجلس، با سالن وسیع و برج شیشه ای 150 فوتی همراه بود. برای این که ساختمان قدیم که از سال 1971 ساخته شده است. تحت شعاع این مرکز نمایشگاهی قرار نگیرد. نمای جدیدی به ساختمان قدیمی داده شد که نسخه کوچکتر برج شیشه ای را تشکیل می دهد و هر دو ساختمان با یک معبر مرکزی بهم متصل هستند.

مرکز نمایشگاهی پنسیلوانیا با ورودی چشمگیر ویژه خود یک ترمینال قطار با قدمت 100 سال را ملحق می سازد و سالن ورودی با وسعت 000/55 فوت مربع با یک سقف شیشه ای طاقدار 90 فوتی و سالن اجتماعات و اتاق های کنفرانس را بازسازی کرده است.

ایجاد یک شرح معماری هدف توسعه مرکز نمایشگاهی مک کورمیک سات در شیکاگو بود. معبر محصور شیشه ای با سقف 100 فوتی موقعیت سالن ورودی باشکوه آن را تقویت می کند.

برای تقویت هر چه بیشتر تجربه ورود، تونل های تاکسی به خوبی نور پردازی شده اند. مدیریت این مرکز نمایشگاهی دو یا سه نفر را برای باز کردن درهای تاکسی گماشته اند که بنا به ضرورت بر تعداد آنها می افزایند. در این حال، مرکز نمایشگاهی سان دیگو، دربان هایی با لباس متحد الشکل در ورودی نمایشگاه قرار دارد. با وجود هر تعداد علائم و تابلو های راهنما باز هم مردم همیشه راه خود را در نمایشگاه گم می کنند. پس این مرکز افرادی را برای کمک به آنها گماشته است.

هم در مرکز نمایشگاهی مک کورمیک سات و هم پنسیلوانیا برای طراحی و دکوراسیون داخلی از هتل ها نمونه برداری شده است. در مک کورمیک مفروش سازی در کلیه مناطق عمومی در حد هتل های معروف صورت گرفته است. نورپردازی غیر مستقیم و دیوار های روشن براق کاربرد گسترده ای دارد. تمام دیوار ها غرق نور هستند.

در مرکز نمایشگاهی پنسیلوانیا، تمام پرداخت ها شبیه هتل چهار ستاره اند. معابر و فضاهای عمومی آنها کف گرانیتی صیقلی و فرش های قطور دارند. دکوراسیون عالی آن نقطه نظرات مثبت بسیاری ایجاد می کند. مردم انتظار چنین چیزی را در یک مرکز نمایشگاهی ندارند. [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] همچنین آنها از دیدن کلکسیون هنری گرانبها در سر تا سر این مجموعه شگفت زده می شوند. برخی از این کلکسیون ها خریداری شده اند و برخی نیز مخصوص این محل سفارش داده شده اند.

همه این بهسازی ها ارزش دارند اما یک مرکز نمایشگاهی باید چیزی بیشتر از یک نمای زیبا باشد، مرکز نمایشگاهی باید مدیریت نمایشگاه را قادر سازد تا جدید ترین و بهترین ها را به غرفه داران و بازدید کنندگان ارائه دهد.

مراکز نمایشگاهی با ستون های فقرات

یکی از جدید ترین پیشرفت های ارتباطی، فیبر نوری است که در مراکز نمایشگاهی استفاده می شود. یک ستون فقرات فیبر نوری – از این جهت به این اسم نامیده می شود که ساختار آن شبیه ستون فقرات انسان است – در مرکز نمایشگاهی یوتلند نصب شده است. کابل های فیبرنوری قابلیت آن را دارند تا داده ها، صوت و ویدئو را روی یک سیم در لحظه انتقال دهند. یک خط تلفن در هر زمان تنها یک پیام را انتقال می دهد. و کابل های فیبر نوری اطلاعات را در سرعتی برابر با 100 برابر خطوط تلفن انتقال می دهند. با استفاده از فیبر های نوری نه تنها افراد در دو شهر مختلف می توانند یکدیگر را ببینند و صحبت کنند بلکه هنگامی که با کامپیوتر های خودکار کار می کنند. می توانند با استفاده از یک خط، داده ها را بین کامپیوترها انتقال دهند.

نهاد های عمرانی محلی و مدیریت نمایشگاه هزینه های نصب این فن آوری را بر عهده گرفته اند که در محل قرار می گیرند و بنا به درخواست می توان آنها را متصل کرد. نمایشگاهی که به این قابلیت نیاز داشته باشد می تواند آن را در مرکزی دیگر نصب کند اما هزینه غرفه دار و مدیر نمایشگاه بسیار کمتر است زیرا قبلا این ستون فقرات نصب شده است.

مرکز نمایشگاه سان دیگو فیبرهای نوری را برای نمایشگاه ducomm نصب کرده است. این ستون فقرات به غرفه داران امکان می دهد تا تجهیزات پیشرفته ای را به نمایش بگذارند که مستلزم سرعت های بالای انتقال داده هستند. فیبرهای نوری بهترین فن آوری برای کنفرانس های راه دور نیز می باشد. انتقال فیبر نوری بسیار مطمئن تر از خطوط تلفن است. زیرا بیگانگان نمی توانند آن را استراق سمع کنند.

دو ساختمان موجود  در مک کورمیک با فیبرهای نوری به هم ارتباط دارند، فیبر های نوری قطعا گرایشی در مراکز نمایشگاهی جدید است تا نمایشگاههای کامپیوتر را به خود جذب کنند. نصب آن در محل نیز مقرون به صرفه است.

در گرایشی جدید نسبت فضای سالن کنفرانس به کل فضای ساختمان افزایش یافته است. این امر افزایش تخصص متخصصین را منعکس می سازد.

لابراتوار پیشرفته

فن آوری های جدید در سالن های کنفرانس متعدد گسترش می یابند. مرکز نمایشگاهی بیرمنگهام یک ساختمان 20 طبقه است که سه طبقه آن به اتاق های کنفرانس اختصاص دارد و هفت طبقه دیگر سالن های نمایش برای تامین  کنندگان اقلام دارویی و پزشکی است. بخش اصلی این مرکز همایش آزمایشگاه آموزش عملی پزشکی است که تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات فنی دارد. تلویزیون های مدار بسته با استفاده از اتصال فیبر نوری به مشارکت کنندگان در آزمایشگاه امکان می دهد تا شاهد یک عمل جراحی باشند که جایی در کشور صورت می گیرد و بدنبال آن از کالبد با اندام های پلاستیکی دیگر استفاده می شود و با پزشک یا جراح مربوط درباره عمل جراحی بحث می کنند.

این سالن همایش یک اتاق ویدئو دارد که در آن کنفرانس راه دور از طریق خطوط تلفن صورت میگیرد. که تکنیکی سریعتر و کم هزینه تر از انتقال ماهواره ای می باشد. اما این مرکز نمایشگاهی دو دیش ماهواره نیز دارد. بسیاری از برنامه ها از طریق ماهواره ها در نواحی مرتبط پخش می شوند ارتباطات ماهواره ای همراه با فیبر نوری به مخاطبین تالار کنفرانس با ظرفیت 275 صندلی، امکان می دهد تا با سخنرانان در سرتا سرجهان و با استفاده از پدهای پاسخ الکترونیکی تعامل داشته باشند.

تئاترهایی با صندلی ثابت مولفه های مهمی در فضاهای کنفرانس می شوند. مرکز نمایشگاه پنسیلوانیا  600 صندلی و قابلیت های تله کنفرانس دارد. دومین مرکز همایش آن با ظرفیت 4000 تا 5000 نفر برای گروه های پزشکی اختصاص یافته است. اما بسیاری از کنفرانس ها نیز به فضایی از این دست نیاز دارند.

اکثر مراکز نمایشگاهی مدرن از سیستم های مدیریت انرژی کامپیوتری استفاده کرده اند که بسیاری از مشکلات گرمایش و سرمایش مراکز نمایشگاهی قدیمی را حل کرده است و در ضمن هزینه ها را کاهش می دهد. اما برخی از مراکز نمایشگاهی به دنبال گزینه هایی دیگری هستند. با سرمایه گذاری مشترک دستگاه تهویه مطبوع با قابلیت کاهش مصرف برق در مراکز نمایشگاهی به کار می روند. این تلاشی است که برای کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

در مرکز کنفرانس جهانی جورجیا، یک دستگاه الکترونیکی 5 مگاوات با قابلیت تولید دو نوع انرژی (برق وگرما) نصب شده است. این دستگاه به مرکز نمایشگاهی امکان می دهد تا طی دوران پیک برق خود را تولید کند. به این ترتیب در هزینه برق صرفه جویی می شود و این صرفه جویی به مشتریان نیز انتقال داده می شود. دستگاه فوق برق اضطراری فراوانی نیز تامین می کند.

در فیلادلفیا کف سیمانی با سنسورهای خود دمای سالن نمایشگاهی را ثبت می کند. در همین ضمن تعداد پیش بینی شده بازدیدکننده در یک سیستم کنترل کامپیوتری برنامه ریزی شده است. این تلفیق شروع و توقف تجهیزات خنک را بهینه می کند. به این ترتیب مردم آرامش بیشتری دارند و هزینه ها نیز کاهش می یابند.

مرکز نمایشگاهی سان دیگو نیز تجهیزات محیطی مستقل دارد. این مرکز شرکت تلفن شخصی خود را دارد. غرفه داران نیازی ندارند تا برای خدمات تلفنی اساسی با شرکت تلفن محلی تماس بگیرند. این مرکز نمایشگاهی پست صوتی را در اختیار غرفه داران قرار می دهد که شامل سرویس پاسخ دهی خودکار و ضبط پیام ها می باشد. مثلا:”برای ساعات کار نمایشگاه شماره 1 را فشار می دهیم، برای اطلاعات سمینار شماره 2 را فشار می دهید.” وغیره.

رستوران های مرکز نمایشگاهی

سابق براین، در رستوران مرکز نمایشگاهی انتخاب غذا به یک هات داگ و ساندویچ ماهی محدود می شد، نه بیشتر، اکنون بسیاری از مراکز نمایشگاهی با بهترین هتل های شهر و برخی نیز با بهترین رستورانها رقابت می کنند.

در فضاهای باز و عمومی مرکز نمایشگاهی لس آنجلس، دکه های مواد خوراکی و پیشخوان های غذایی آماده وجود دارد. انواع غذاهای جذاب مطابق با ذائقه های مختلف در این مرکز به چشم می خورد. از جمله پیراشکی، پیتزا، انواع سالاد ها، علاوه برای این دکه ها، دو رستوران مجهز نیز دارد.

لازمه اصلی برای هر مرکز نمایشگاهی انعطاف پذیری است. مراکز کوچکتر نمی توانند نواحی تک منظوره را که برای استفاده ای خاص در نظر گرفته می شوند، توجیه کنند. رمز کار در چند منظوره بودن است. دیوارهای مرکز نمایشگاهی فیلادلفیا طوری شده اند که بنا به الزامات نمایشگاه می توان تعداد غرفه ها را تغیر داد.

 

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

بررسی موردی

هلند، کشوری کوچک با ایده های نمایشگاهی بزرگ

در جنوب هلند، در قدیمی ترین شهر کشور، مرکز نمایشگاهی مدرن و جذاب ماستریخ (Maasticht) قرار دارد. این مرکز نمایشگاهی و همایش در سال 1998 با عنوانMECC  افتتاح شد و امروز هنوز استانداردی برای مراکز نمایشگاهی دیگر تلقی می شود، انعطاف پذیری آن را در نظر بگیرید. دو سالن همایش، یکی با ظرفیت 1058 نفر و دیگری 592 نفر، صحنه مشترک دارند که پشت به پشت هم واقع شده اند. اگر تیغه های صحنه را بردارید یک تالار همایش با صحنه مرکزی بسیار بزرگ خواهید داشت. دیوارهای متحرک می توانند به شکل افقی این دو تالار را تقسیم بندی کنند تا برای استفاده گروههای کوچک تر مناسب باشد. در این سالن ها، کنترل های کامپیوتری استفاده از ارائه های همزمان اسلاید پروژکشن، پروژکشن های CD-ROM، فیلم و ویدئو را میسر می سازند که همگی روی یک پرده یا پرده های جداگانه پخش می شوند.

ترجمه همزمان توسط سیستم های مادون قرمز و نه کابل، صورت می گیرد. یک سیستم پاسخ مستقیم بی سیم بلافاصله تعداد پاسخ ها را به درصد تبدیل می کند. مثلا اگر 600 مخاطب دکمه “بله” را در جعبه های پاسخ خود فشار می دهند و 60 درصد پاسخ مثبت داده اند و 40 درصد پاسخ منفی مونیتورهای ویدئویی 25 اتاق جلسه را به سالن همای متصل می کنند.

با وجود همه این فعالیت ها، همه افراد حاضر در تالار همایش احساس راحتی و آرامش می کنند. [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] زیرا سیستم تهویه مطبوع در پشت صندلی ها کار گذاشته شده است که دمای مناسب را حفظ می کند اگر به رایحه درمانی معتقد باشید، می توانید یک بوی خوش مانند رایحه جنگلی را به سیستم تهویه مطبوع اضافه کنید.

در دو سالن نمایشگاهی، در فواصل 9 متری، کانال های تسهیلات خدماتی در کف زمین تعبیه شده اند که اتصال مستقیم بدون سیم را میسر می سازد سقف سالن نیز مانند کف سالن مدرن است. میکروفن های سقف سطح صدا را در سالن ها کنترل می کنند به نحوی که اعلانات عمومی با بلندی مناسب انتقال می یابند.

طی اجلاس سران جامعه اروپا،200/2 روزنامه نگار در این مرکز مستقر شدند نویسندگان این جراید 800 فضای کاری همراه با تلفن و مودم در اختیار داشتند ضمن این که 80 استودیو در محوطه نمایشگاه با تجهیزات تلویزیونی و رادیویی بین المللی مستقر بودند.

نویسنده: راینا اسکولینک

مترجم: شیرین شریفیان

برگرفته شده از سایت نمایشگاه بین المللی

#کلمات کلیدی: غرفه سازی، غرفه سازی در نمایشگاه، غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه سازی نمایشگاه، طراحی غرفه، طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی، شرکت طراحی غرفه، شرکت طراحی داخلی، ساخت غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی، غرفه آرایی، خدمات نمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی، اجرای غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی ارزان، غرفه سازی در تهران، غرفه سازی شهرستان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *