دکوراسیون داخلی | اکسنت وال یا دیوار شاخص چیست؟


اکسنت وال,اکسنت وال مدرن,دیوار شاخص,دیوار کانوتی,اکسنتوال,اکسنتوال مدرن

دکوراسیون داخلی | اکسنت وال یا دیوار شاخص چیست؟

اکسنت وال یا دیوار شاخص یا دیوار کانونی، یک دیوار مجزاست که با استفاده از یک سری تابلوها و ابزارهای جذاب و با رنگی متفاوت از سایر دیوارهای اتاق طراحی شده است. در دکوراسیون داخلی مدرن دیوار شاخص اتاق هنگام ورود، تمام توجه افراد را جلب می کند و در واقع، به‌نوعی به نقطه‌ی اصلی اتاق تبدیل می‌شود. شما می‌توانید در اتاق‌های منزل، سالن و حتی دکوراسیون آشپزخانه، دیواری را به عنوان اکسنت وال انتخاب کرده و آن را طبق سلیقه خود طراحی کنید. با این روش، تنوع و جذابیت مدرن و خاصی را در منزل‌تان تجربه می‌کنید.

از آنجایی که رنگ دیوار شاخص با رنگ بقیه دیوارهای خانه متفاوت است، به فضای کسل کننده و گرفته انرژی و زندگی می دهد. از دیوار شاخص برای بزرگ تر یا کوچک تر نشان دادن فضای اتاق نیز استفاده می شود. مطمئنا دیوار اتاق را نمی توانید به عقب یا جلو بکشید اما می توانید با رنگ کردن آن باعث شوید دیوار دورتر یا نزدیک تر به چشم بیاید.

دیوار کانونی در اتاق ها و فضاهای مختلف قابل اجرا نیز می باشد. از جمله:
1- دیوار کانونی در راهروی ورودی
تاثیرپذیری از تصویر اولیه کل خانه ، با راهروی ورودی آن شکل می گیرد و جای هیچ تعجبی نیست که در اینجا شما باید تاکیدی کاملا حساب شده بر روی دیوار ایجاد کنید، فضا را برجسته سازی کنید و بهترین تاثیر اولیه را ایجاد کنید.

2- دیوار کانونی در نشیمن:
اغلب در اتاق نشیمن می توان تاکید را روی دیواری قرار دهید که تلویزیون بر روی آن نصب است. این تصمیم در بین طراحان بسیار متداول است. شما می توانید توجه ناظر را به دیوار پشت مبلمان نیز جلب کنید. این دیوار می تواند یک زمینه عالی برای افزودن جزئیات داخلی، نقاشی ها، عکس ها و یا انواعی از وسایل تزئینی و دکوراسیونی باشد. در یک آپارتمان سوئیتی یا در یک آپارتمانی که طرح نشیمن آن به صورت باز است از دیوار کانونی برای منطقه بندی فضا ها می توان استفاده کرد و برای فضاها عملکرد مجزا تعریف نمود.

3- دیوار کانونی در اتاق خواب:
اتاق خواب یک فضای خصوصی است، جایی که هر فرد نیاز دارد تا با ایجاد محیطی راحت آن را برای آرامش روحی و جسمی خود محیا سازد. جایی که علاوه بر اینکه تمامی اعضای خانواده درهربهد از ظهر جمع می شوند، شما با دوستان و دیگر میهمانان خود به گپ و گفت و گو می پردازید. امروزه یک اتاق خواب کاربری های زیادی دارد و ممکن است یک فضای کار یا کمد لباس نیز داشته باشد. هدف اصلی از طراحی اتاق خواب ایجاد فضایی متعادل، با آرامش و پر از صلح است که به چشم شما بسیار مطلوب جلوه کند.

4- دیوار کانونی در اتاق کودک یا اتاق مراقبت از کودک:
کودکان وقت زیادی را در اتاق کودک سپری می کنند، به خصوص در سالهای اولیه زندگی خود. رشد یک نوزاد متاثر است از هر چیزی که ذهن او را احاطه می کند: (رنگ، شکل، بافت). تنها والدین کودک می دانند که چه چیزی برای کودکشان مناسب است.(طیف رنگی آرامش بخش و خنثی برای آرامش کردن بیش فعالی و یا رنگ های روشن). واضح است که علاوه بر رضایتبخشی بصری، بسیاری از عوامل مانند عملکرد باید در نظر گرفته شود، چرا که کودکان بزرگ می شوند و علایق و احتیاجات آنها به مرور زمان نیز تغییر می کند.

5- دیوار کانونی در آشپزخانه:
دیوار های تاکیدی فضاهایی چند کاربردی هستند: فضایی جهت آماده سازی غذا، نهارخوری و محل جمع شدن اعضای خانواده. در خانه های با طرح آزاد این فضا ها بخشی از فضای نشیمن نیز می باشند که به راحتی برای میهمانی که تازه وارد خانه می شود قابل رویت است و بنابراین این مزیت را به همراه دارد که یک دیوار کانونی تماشایی برای آن ایجاد کرد تا مبلمان را برجسته کرده و یا تفکیک زون با جدا سازی شآشپزخانه از نشیمن انجام دهد. بیشتر مردم ترجیح می دهند دیواری را به گونه ای موکد کنند که دیوار مابین کابینت ها را تا زیر سقف امتداد دهند. آشپزخانه های کوچک با کمک یک دسوار تاکیدی کاملا متحول می شوند از آنجا که دیوار کانونی می تواند عمق بصری ایجاد کند.

6- دیوار کانونی در حمام:
اجرای یک دیوار کانونی در حمام می تواند یک کار هنری واقعی باشد. شما می توانید از میان بسیاری از گزینه های- سنگ مرمر، عقیق، کاشی های زیبا، چوب یا سنگ، باغ عمودی و غیره برای اضافه کردن دینامیک و بافت برای حمام یک مورد را انتخاب کنید. این یک تکنیک طراحی عالی برای حمام های کوچک است و شما را قادر می سازد تا یک عامل شگفت انگیز واقعی را برای حمام خود ایجاد کنید.

ابزارهای طراحی و ساخت اکسنت وال:
1. رنگ
2. کاغذ دیواری
3. استیکر های دیواری
4. پوستر دیواری
5. پنل های دیواری چوبی
6. ایینه و یا ایینه کاری های تزیینی
7. روکوب ها و دیوارکوب های دکوراتیو
8. آجر و سنگ
9. پتینه
10. نقاشی هنری
و ….
پس اگر دوست دارید با هزینه کم، طراحی داخلی منزلتان را تغییر داده و آن را شیک تر و حرفه ای تر جلوه دهید دیوار شاخص را فراموش نکنید و برای انجام اون میتونید روو کمک ما حساب کنید. لذا جهت برخورداری از ”{مشاوره خصوصی و بازدید رایگان از محل پروژه تان و همچنین تخمین هزینه آن}” از طریق شماره های ۴۴۳۶۶۶۹۷(۰۲۱)-۱۳۶۱۴۸۶(۰۹۱۲) با ما در تماس باشید.

 

« از 2 »

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *