اندازه غرفه سازی در نمایشگاه


اندازه غرفه سازی در نمایشگاه و فاکتورهای مهم آن

یکی از مسائل مهم در ساخت غرفه نمایشگاه، اندازه غرفه سازی است. در برگزاری نمایشگاه نکات مهمی وجود دارد که با رعایت آنها می توان هر چه بیشتر به موفقیت نزدیک شد. و با دستی پر سالن نمایشگاه را ترک نمود. و یکی از این نکات، مربوط به اندازه های غرفه سازی است که باید دانست فاکتورهای دخیل در غرفه سازی کدام هستند!

مهم ترین عوامل اثر گذار در تعیین اندازه غرفه سازی در نمایشگاه شامل موارد فوق می باشد:

  • هدف یا اهداف شرکت در نمایشگاه
  • کالا یا محصولی که می فروشید، یا خدماتی که ارائه می کنید
  • برنامه های شما برای بازدید از غرفه نمایشگاه
  • میزان بودجه ای که برای طراحی غرفه در نظر دارید
  • روش نمایش، تعداد و اندازه محصولات قابل ارائه در غرفه
  • کسب اطلاعات کافی از تعداد بازدیدکننده و مشارکت کننده در نمایشگاه و جذب تعدادی از آنها و داشتن فضای مناسب برای ورود و یا مذاکره که در محاسبه فضای غرفه مهم است
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه و سیاست های شرکت جهت ارتباط پذیرایی مناسب با اختصاص فضای VIP
  • تعداد کارکنان غرفه و وسایل مورد نیاز آنان جهت انجام امور محوله
  • داشتن جلسات آموزشی و یا ارایه و معرفی کالا و خدمات توسط لوازم سمعی و بصری

اندازه غرفه سازی نمایشگاهی:

اندازه غرفه سازی در نمایشگاه، یک امر سلیقه ای نیست و یک شرکت نمی تواند تنها بر اساس سلیقه از یک غرفه بزرگ یا یک غرفه کوچک استفاده کند. همچنین بزرگی یک غرفه نمایشگاهی نشان دهنده اعتبار یک شرکت و کیفیت خدمات و یا محصولات آن نیست.

اهداف و اندازه غرفه سازی:

یکی از عوامل موثر در تعیین اندازه های غرفه نمایشگاه، هدف یا اهداف ما از شرکت در نمایشگاه است. اگر برای اولین بار است که در یک نمایشگاه شرکت می کنید هدف شما از حضور در نمایشگاه تنها کسب تجربه برای غرفه های آتی است از این رو نیازی نیست تا به دنبال بهترین و بزرگترین غرفه نمایشگاه باشید همین که یک غرفه کوچک در جایی دنج داشته باشید. [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] کافیست در نمایشگاه شرکت کنید و تجربه به دست آورید تا ضامن موفقیت شما در نمایشگاه های بعدی باشد. اما اگر برای فروش و جذب مشتری به نمایشگاه می آیید بهتر است در تعیین غرفه خود دقت بیشتری داشته باشید. و تمامی نکات در تعیین اندازه غرفه سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود را رعایت کنید.

نوع کالا و اثر آن در تعیین اندازه غرفه سازی:

نوع کالا و یا محصولاتی که ارائه می نمایید و قصد فروش و معرفی کالاها و محصولات در نمایشگاه در تعیین اندازه غرفه بسیار مهم است. طراحی غرفه و غرفه آرایی بر اساس نوع محصولات و خدمات شما صورت می گیرد. اگر محصولات متنوعی دارید تنها چند نمونه از مهم ترین و برجسته ترین محصولات خود را برای نمایش در غرفه انتخاب نمایید. غرفه یک انبار نیست و ضرورتی ندارد که تمامی محصولات شما در غرفه نمایش داده شود. اثر چند محصول برجسته و مهم خیلی بیشتر از اثر نمایش تعداد زیادی از محصولات است.
این کالاها در تعیین اندازه غرفه سازی اثرگذارهستند:
اندازه
حجم
ابعاد

تعداد بازدیدکنندگان و تعیین اندازه غرفه سازی:

مسئله مهم دیگر در تعین اندازه برای ساخت غرفه،  تعداد بازدید کنندگانی است که به سمت غرفه شما می آیند. اگر تعداد این بازدیدکنندگان زیاد است غرفه های کوچک نمی تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و ممکن است مخاطبین از این فضای کم ناراضی شده و غرفه شما را ترک نمایند. اگر می خواهید در غرفه خود فضایی برای مذاکره و گفتگو داشته باشید نیز نیاز به یک غرفه بزرگ دارید تا بتوانید این فضا را برای مذاکره با مهمانان خاص مد نظر بگیرید.[رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] همچنین تعداد غرفه دارانی که در غرفه شما قرار است کار کنند نیز می تواند در تعیین اندازه غرفه مهم باشد.

بودجه و اندازه غرفه سازی:

مورد مهم دیگر، میزان بودجه ای است که برای غرفه سازی و دیزاین غرفه در نظر گرفته اید. غرفه سازی و طراحی نمایشگاه کاملا سلیقه ایست و بستگی زیادی به میزان هزینه ای که برای در نظر گرفته اید دارد. غرفه های بزرگ هزینه بیشتری نسبت به غرفه های کوچک به دنبال دارد زیرا به موارد فوق نیازست:
طرح غرفه مناسب
متریال بیشتر
تعداد غرفه داران بیشتر
دکوراسیون و لوازم بیشتر

از این رو پیش از انتخاب غرفه برای نمایشگاه خود و تعیین اندازه غرفه سازی، بهتر است میزان بودجه خود را تنظیم کنید و هزینه های این کار را در نظر بگیرید. علاوه بر اندازه غرفه سازی، موقعیت و محل غرفه نیز اهمیت زیادی دارد و همه اینها در هزینه نهایی باید لحاظ شود. برای تعیین بهتر اندازه غرفه خود در نمایشگاه موارد فوق بکار می آید:

  • انتخاب چند محصول اصلی خود برای نمایش در غرفه
  • تعیین محل قرار دادن ملزومات نمایشگاهی
  • تعیین اندازه بنرها و دیگر اجزای نمایشگاهی
  • تعیین تعداد غرفه داران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *