معجزه حضور چوب در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی


معجزه حضور چوب در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی

طراحی و ساخت یک غرفه در ابتدا با یک ایده شروع شده و سپس بعد از اتمام بخش اول طراحی و مشخص نمودن سازه به انتخاب متریال می پردازیم. امروزه در بحث دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی، متریال مختلف و متنوعی وجود داشته و هر روز به تعداد آنها افزوده شده و مواد جدیدی وارد بازار می شوند اما هنوز هم متریال طبیعی همچون چوب در طراحی غرفه و دکوراسیون فضا دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد زیرا که چوب نه تنها یک متریال با ارزش از لحاظ ساختار معماریست بلکه یک عنصر همه کاره، قابل بازیافت، تجدیدپذیر و شیک به شمار می رود.
متریال چوب عموما بعنوان یک متریال گرم شناخته می شود که پل ارتباطی مابین معماری مدرن امروزی و طبیعت پیرامون ما می باشد. کاربرد این متریال تقریبا در همه نوع طراحی غرفه همراه با انواع متریال و رنگ امکان پذیر می باشد پس بنابراین دست طراح را برای انتخاب سایر اجزا و متریال غرفه تا حد زیادی باز می گذارد.

از جمله مزایای استفاده از چوب در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • قابلیت پرداخت سطحی و رنگ پذیری بالا
  • ایمن، محکم و با دوام
  • قدرت شکل پذیری بالا و پرداخت فوق العاده
  • ایجاد حس آرامش
  • قابلیت بازیافت و تجدید پذیر بودن

تحقیقات علمی نشان میدهد یکی از راه های ایجاد فضاهای مطبوع برای مخاطبان و بازدیدکنندگان غرفه، به کار بردن عناصر طبیعی و اجناس آشنا برای ذهن ایشان در طراحی غرفه است که یکی از پرکاربردترین این عناصر در محیط اطراف ما چوب است که در عصر ما به کار گرفته می شود. چنانچه اگر از چوب در طراحی فضایی استفاده نمایید مخاطب و بازدیدکنندگان به طور ناخودآگاه و غریزی در آن محیط به آرامش می رسند. این تفکر که از معماری و طراحی بیوفیلیک نشات گرفته به ترکیب عناصر طبیعی همچون آب، نور، چوب و گیاهان با معماری پرداخته و بر این نکته تاکید دارد که یک فضای سالم همچون تغذیه سالم و رژیم غذایی، خواب و ورزش های روزانه عملا می تواند سلامت محیط را بهبود بخشد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *