پیش بینی هایی برای نمایشگاه های عمومی


غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

پیش بینی هایی برای نمایشگاه های عمومی
هر چند نمایشگاه های کالای مصرفی، بخش کوچکی از بازارهستند 17 درصد – اما با چالش های بزرگی دست به گریبان می باشند از جمله مشکلات حضور در مراکز نمایشگاهی، رزرو تاریخ برگزاری و معرفی ارزش خود به شهر.
آینده نمایشگاه های کالای مصرفی روشن است – آنها افزایش مشارکت، فوت مربع خالص، و صرف هزینه های کلی و پر شدن ظرفیت هتل ها را ثابت کرده اند . اما علی رغم شاخص های مثبت، نمایشگاه های کالای مصرفی با منفی هایی نیز روبرو می باشند. مثلا، بسیاری از مراکز همایش و نمایشگاهی نمایشگاههای عمومی را برگزار نمی کنند.
قانونگذاری ماساچوست نمایشگاههای کالاهای خانگی را از مرکز جدید نمایشگاهی بوستن حذف کرده اند که قرار بود در 2004 برگزار شود و مرکز نمایشگاهی سان فرانسیسکو نمایشگاههای قایق و رویدادهای صنایع دستی را برگزار نمی کند، اکنون بحث بر سر این است که آیا نمایشگاه گل وگیاه فیلادلفیا و رویدادهای عمومی دیگر که دیر زمانی است برگزار می شوند باید از مرکز نمایشگاهی پنسیلوانیا حذف شوند یا خیر.
مسئله اصلی نقش و مسئولیت مراکز نمایشگاهی نسبت به کل شهر است. هیوود ساندرز، استاد علوم اداری در دانشگاه تگزاس در سان آنتونیو، می پرسد” آیا مراکز نمایشگاهی صرفا از صنعت خاصی حمایت می کنندو یا تسهیلات عمومی هستند که هدف عمومی تری را مد نظر دارند ؟ این پاسخی است که جامعه باید درمورد آن تصمیم بگیرد.”نتیجه این بحث تنها یک عامل است که بر آینده نمایشگاههای کالای مصرفی اثرمی گذارد . [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] تولید کنندگان گرایش های دیگر باید مشکلات مربوط به رزرو محل، ارائه اثر اقتصادی خود برشهر، یافتن محلی مناسب و شکل دادن مشارکت های استراتژیک جهت حفظ رشد نمایشگاهی را در نظربگیرند. در اینجا نحوه تاثیر گذاری این مسائل بر چشم انداز نمایشگاه مصرف کننده ارائه می شود.
تعداد رویداد
طبق اولین آمار صنعت نمایشگاهی توسط مرکز تحقیقات صنعت نمایشگاهی (CEIR) از میان 185 / 13 نمایشگاه که هر ساله در ایالات متحده و کانادا برگزار می شود. تنها 227 / 2 یا حدود 17 درصد آنها نمایشگاه مصرف کننده هستند. انجمن ملی نمایشگاه های مصرف کننده (NACS) تنها 458 / 1 نمایشگاه مصرف کننده از حداقل 000 / 3 فوت مربع فضای نمایشگاهی استفاده می کنند.
طبق گزارش مجله expo (اکتبر 2001) میانگین برگزار کننده نمایشگاه کالای مصرفی در 4/15 نمایشگاه کار میکنند. این یعنی کاهش 11/1 درصدی از سال 1999 بزرگترین نمایشگاه به طور متوسط با 24/439 نفر حدود( 3/7 درصد) در  182/000 فوت مربع خالص (افزایش 13 درصدی)برگزار می شوند. بزرگترین نمایشگاه مصرفی به طور متوسط 1124 اتاق را در هتل ها اشغال کرده است. برگزار کنندگان نمایشگاه کالای مصرفی به طور متوسط 1/1 ملیون دلار در نمایشگاه خود هزینه کرده اند که افزایش 17/2 درصدی دارد.
مشارکت یکی از اولین مسایلی است که با رکورد اقتصادی لطمه می بیند. ارزیابی سال 2000 توسط انجمن نشان داد که به طور کلی مشارکت نمایشگاه مصرف کننده NACS و (IAAM) بین المللی مدیران همایش از سال 1999 تا 2000 افزایش داشته است.
اولیت رزرو مکان
برگزار کنندگان نمایشگاه عمومی همیشه در رزرو محل و حفظ این تاریخ مشکل داشته اند و اکثر مکان های برگزاری در این رابطه همچنان سختگیری میکنند. نورا کامپیل از بخش نمایشگاه زنان می گوید:”ما حدود 15 تا 19 سال است که از ساختمان های نمایشگاهی شهر استفاده میکنیم. وقتی موقعیت نمایشگاهی که بمدت 17 سال برگزار شده است ناگهان تغییر میکند نسبت به غرفه داران وبازدید کنندان خود احساس فشار میکنیم وقطعا به نحو انجام فعالیت ها اثر می گذارد .”
60 درصد از مصاحبه شوندگان گفتند که ساختمان نمایشگاهی آنها برای NACS/IAAM در ارزیابی نمایشگاه های کالای مصرفی اولویت دراز مدت قائل می شوند بیش از 16 درصد از مکانهای برگزاری اظهارداشتند که آنها برای نمایشگاه کالای مصرفی اولویت پنج ساله تعیین می کنند. بیش از 15 درصد از ساختمانهای نمایشگاهی این فاصله زمانی را به سه سال رسانده اند. این ارقام با نتایج سال قبل انطباق دارند .در حالی که چیز زیادی در این حوزه تغییر نکرده است اما هنوز یک نگرانی وجود دارد که مدیران نمایشگاه باید براساس معیاری ثابت و منظم رفتار کنند.
اثر اقتصادی
اثر اقتصادی موضوع مهمی در چرخه های تولید نمایشگاه کالای مصرفی شده است و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود گروه ها و افراد باید این نکته را درک کنند که زمان و هزینه های هر یک از این تحقیقات می تواند منجر به رزرو محل، رشد آگاهی مردم و جذب و حفظ غرفه داران شود.
آلیسون جکسون، مدیر فروش و بازاریابی مرکز نمایشگاهی سائت پالاس در ایالات یوتا می گوید:”من گروه تبلیغات خود را به مقاومت و انجام یک تحقیق تشویق می کنم. آنها نگران اثر اقتصادی گذشته نیستند اما یک تحقیق می تواند درک و ارزش بیشتری به آنها ببخشد و مشوقی برای برگزاری رویداد باشد. این تحقیق بر اعتبار بخش رو به تکامل صنعت نمایشگاهی می افزاید.”
سه سال قبل مدیر مرکز تحقیقات اقتصادی در دانشگاه خاویار سین سیناتی(ایالت اوهایو)، دستورالعملی اساسی برای تحلیل اقتصادی ارائه داد که چندین نمایشگاه هم اکنون از آن استفاده می کنند. این دستورالعمل شامل فهرستی از سوالات دقیق است.
اثر جمعیت شناسی
قضیه مالی یه خیابان دو طرفه است. مراکز نمایشگاهی گزارشات جمعیت شناسی مشروحی را تهیه می کنند  تانمایشگاه های جدید را به خود جلب نمایند. در ماه مه گذشته، مرکز نمایشگاهی فلوریدا150/000فوت مریع یک تحقیق جمعیت شناسی در سطح بازار انجام داد و تبلیغ کنندگان نمایشگاه کالای مصرفی، برگزارکنندگان رویداد و اسپانسر ها را هدف قرار داده بود. این گزارش 13 صفحه ای، همراه با نمودارها و جداول،کلیه موارد را از درآمد خانوار در محدوده شعاع 50 مایلی و هزینه های مصرف کننده برای شماری از خانوارهای مرفه و پروفایل های مسکونی پوشش می دهد. در یک برآورد، کل هزینه حدود  5000 دلار تخمین زده شد.چارلی دان، معاون بازاریابی مرکز فلوریدا می گوید:”ما باید مشتریان خود را بشناسیم. هر وقت بیشتر به شناخت برگزار کنندگان رویداد از بازار کمک کنیم در اجاره دادن فضای نمایشگاهی خود موفق تر خواهیم بود”
در سال 2000 ، مرکز نمایشگاهی سالت لیک سیتی تحقیق جمعیت شناسی جامعی را انجام داد. اطلاعات حاصله آمیزه واقعی را از منطقه نشان می دهد که مدیران نمایشگاه برای رویدادهای کالای مصرفی محلی ونمایشگاه های ملی می توانند از آن استفاده کنند.
رشد مرکز نمایشگاهی
توسعه مرکز نمایشگاهی نیازی است که در رویدادهای کالای مصرفی احساس می شود فضای 365/000 فوت مربع در سالت پالاس اغلب برای نمایشگاه های بازرگانی رزرو می شود. از این رو ساخت مرکز نمایشگاهی 243/000 فوت مربعی نیز تایید شد که برای اولین فصل نمایشگاه کالای مصرفی خود بلافاصله رزرو گردید.
توسعه مراکز نمایشگاهی، فضای نمایشگاهی در هتل، توسعه سالن های نمایشگاهی خصوصی کوچک واستفاده کشورهای دیگر از مراکز نمایشگاهی مختلف برای برگزاری نمایشگاه بازرگانی کاملا مشهود شده است.حدود 116 مرکز نمایشگاهی و هتل را در سر تاسر جهان شناسایی کرده که EXPO است. در حقیقت مجله بدین منظور ساخته شده اند و با ساخت فضای نمایشگاهی جدید را برنامه ریزی می کنند ضمن اینکه 62 مجموعه در سه سال آینده تکمیل خواهند شد و 25 ساختمان جدید یا توسعه ها در سال گذشته تکمیل شده اند.
صنعت نمایشگاهی، تا آنجا که به ساختمان های آن مربوط می شود [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] و به سرعت رو به توسعه است. توسعه جدید در شهرهای بزرگ و کوچک تر دیده می شود و به زودی رقابت این مراکز جدید راههایی برای پر کردن این فضاها خلق می کند. حتی مراکز مهم نیز نمایشگاههای عمومی کوچک تر را جلب می کنند تا تقویم نمایشگاهی خود را پر نمایند. این گرایش در دراز مدت به نفع برگزار کنندگان نمایشگاه کالای مصرفی خواهدبود زیرا آنها دیگر برای فضای نمایشگاهی و تاریخ برگزاری آن همچون گذشته در مضیقه قرار نمی گیرند.
همکاری مشترک / اسپانسری
یکی از روش های جدید که برگزارکنندگان نمایشگاه کالای مصرفی برای رزرو جا و زمان به آن رسیده اند همکاری با نمایشگاههای بازرگانی بزرگتر است. رویداد بزرگتر از طریق ارائه های نمایشگاه کالای مصرفی بر ارزش خود می افزایند، رویداد کالای مصرفی بر اساس بازدیدکننده بیشتر و بازاریابی وسیع تر سرمایه گذاری می کند.
در اینجا اطلاعاتی درباره نمایشگاههای کالای مصرفی ارائه می شود که مطابق با آمار CEIR است:
معروف ترین گروه های نمایشگاهی:
ورزشی، گردشگری، تفریحات، هنر و خدمات مصرف کننده: 19/6
خانه وتعمیرات: 14/2
خدمات تخصصی: 9/4
ماههای پر طرفدار:
مارس، 1 / 15 درصد
فوریه، 3 / 12 درصد
اکتبر، 7 / 11 درصد

نویسنده: مایکل فلوین
مترجم: شیرین شریفیان
برگرفته شده از سایت نمایشگاه بین المللی

#کلمات کلیدی:
غرفه سازی، غرفه سازی در نمایشگاه، غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه سازی نمایشگاه، طراحی غرفه، طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی، شرکت طراحی غرفه، شرکت طراحی داخلی، ساخت غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی، غرفه آرایی، خدمات نمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی، اجرای غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی ارزان، غرفه سازی در تهران، غرفه سازی شهرستان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *