راهکارهای ایجاد شده جهت تبلیغات در نمایشگاه بین المللی


تبلیغات محیطی چیست ؟

 

ساخت غرفه، طراحی غرفه ،غرفه سازی، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی،غرفه نمایشگاهی، رایکانس

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس بینندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی به شمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند.

مزایای تبلیغات محیطی :

  • برند خود را معرفی کنید.
  • فروش خود را افزایش دهید.
  • کالا و خدمات خود را معرفی کنید.
  • تبلیغات محیطی موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یک محصول به بازار می شود.
  • با تبلیغات محیطی هدفمند در مراکز تصمیم گیری مشتریان را ترغیب می کنید تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.

معایب تبلیغات محیطی:

  • اگر در این حوزه تبلیغات محیطی می خواهید وارد شوید می بایست زیر ساخت های مناسب و کافی را داشته باشید. رسانه محیطی بقدری قدرتمند است که می تواند کسب و کار شما را متحول کند و عکس آن اگر زیر ساخت های مناسب و کافی را نداشته باشید می تواند تبدیل به یک ضد تبلیغ شود. بطول مثال شما محصولی را تبلیغ می کنید که توان تولید آن را بصورت گسترده ندارید. این فرصت برای کسب و کار شما به یک ضد تبلیغ تبدیل خواهد شد.
  • شاید بالا بودن قیمت های ابزارهای رسانه محیطی یکی از معایب این حوزه باشد و هر شرکتی نمی تواند از این ابزارها بهره مند شود.
  • وجود محدودیت در اجرای طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از معایب تبلیغات محیطی می باشد.

بررسی تاثیرات و نحوه تبلیغات محیطی در نمایشگاه های بین المللی:

نمایشگاه های بین المللی به عنوان یکی از مکان های مناسب جهت انجام کمپین های تبلیغات محیطی می باشد. وجود مخاطبان بازار هدف یکی از مزیت های ویژه ای است که در محل نمایشگاه بین المللی به چشم می خورد. متخصصانی که هر کدام با یک هدف و انگیزه خاص وارد نمایشگاه بین المللی شده است می توانند چشمانی مناسب برای دیده شده آگهی های تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی باشند.

نحوه اجرای کمپین تبلیغات محیطی در نمایشگاه های بین المللی:

برای اجرای کمپین تبلیغات محیطی در نمایشگاه بین المللی، شما می بایست ماه ها قبل توسط کارشناسان تبلیغات خبره و مجریان تبلیغات محیطی ذیصلاح برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و مکان های مناسب در نمایشگاه و خیابان های منتهی و مسیرهای منتهی به نمایشگاه را مورد بازرسی قرار داده و از چند ماه قبل از برگزاری نمایشگاه نسب به عقد قرارداد های لازم اقدام نمایید تا بتوانید مناسب ترین فضاهای تبلیغاتی را انتخاب و بهترین بهره برداری تبلیغاتی مورد نیاز را کسب نماید.

مزیت تبلیغ در نمایشگاه های بین المللی:

  • تاثیر مستقیم بر روی بازار هدف و مخاطبان خاص
  • امکان نمایش تعداد آگهی به تعداد زیادی از مخاطبین در مدت زمان کوتاه
  • هدف گیری قشر خاصی از مخاطبین با توجه به نوع نمایشگاه
  • تراکم و ترافیک بالا در اطراف برخی از بیلبوردها
  • امکان تبلیغات محلی برای برندی که در نمایشگاه غرفه دارند

معایب تبلیغ در نمایشگاه های بین المللی:

  • کوتاه بودن زمان اکران تبلیغات در نمایشگاه
  • عدم وجود سازه های مناسب در نمایشگاه
  • هزینه اجاره بالا
  • محدود بودن فضاهای مناسب

فضاهای قابل ارائه جهت تبلیغات محیطی در نمایشگاه های بین المللی:

انتخاب مناسب نوع رسانه تبلیغاتی برای انجام تبلیغات محیطی در نمایشگاه توسط صاحبان کالا یک فاکتور اساسی برای انتخاب شدن نزد مخاطب است.

  • بیلبوردهای تبلیغاتی افقی در خیابان های ورودی نمایشگاه:

زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی جاده ای که مسیر نمایشگاه را دنبال می کند از تردد بالایی برخوردار است و عبور و مرور با ترافیک بالای صورت می گیردو به همین سبب خودروها در این مسیر با دقت بیشتر به بیلبوردهای تبلیغاتی افقی در مدخل های ورودی توجه خواهند کرد. و تبلیغات بر روی بیلبورد های افقی در جاده اختصاصی نمایشگاه بین المللی موقعیت و ترکیب بی نظیری را برای صاحبان کالا به وجود می آورد و به این ترتیب نوع کالا یا محصول خود را به بهترین شکل به بازدید کنندگان معرفی می کنند و علاوه بر آن سازه های موجود در نمایشگاه زودتر از زمان تصور پر می شوند و همواره مورد رقابت شرکت های برتر قرار می گیرند.

  • لمپوست بنر های تبلیغاتی در محوطه پارکینگ نمایشگاه:

این سازه های جدید و جذاب هم در زیباتر کردن فضای نمایشگاهی نقش به سزایی دارند و هم به خاطر ساختار و تفاوت با سایر انواع تبلیغات محیطی و جدید بودن مورد استقبال قرار می گیرند. لمپوست بنر یکی از زیباترین ابزارهایی است که در تبلیغات نمایشگاهی به کار می رود و با آن می توان پیام های کوتاه را به مخاطب انتقال داد و یا با استفاده از تعدد لمپوست های انتخابی نقش نشان و نام شرکت را در ذهن مخاطب حک کرد.

  • استندهای عمودی در خیابان های ورودی نمایشگاه:

ایستایی و شکل ظاهری استندهای تبلیغاتی بی شک یکی از مزیت ها و ملاکی برای انتخاب توسط صاحبان کالا و شرکت های خدماتی می باشد که برای عرضه در نمایشگاه بین المللی باعث برتری استرابورد ها با زاویه دید پایین و برابر با نگاه راننده می باشد.

  • بیلبوردهای تبلیغاتی در ورودی های نمایشگاه:

بیلبورد گویا ترین، موثرترین و پر استفاده ترین نوع سازه تبلیغاتی می باشد و در مکانی مانند نمایشگاه با توجه به حرکت آرام مخاطب ما بین فضای نمایشگاهی برای دیده شدن یک رسانه تبلیغاتی مهم به حساب می آید.

  • تبلیغات تلویزیونی در نمایشگاه بین المللی:

تبلیغات تلویزیونی در نمایشگاه بین المللی از جمله رسانه های اثرگذار بوده که همواره مخاطب خاص خود را داشته و دارد. امکان پخش تیزر تصویری در فضای باز نمایشگاهی از بهترین امکانات برای معرفی محصولات مشارکت کنندگان و تبلیغ نام و برند هایی است که به دیده شدن هر چه بیشتر می اندیشند.

راهکاهای ایجاد شده جهت تبلیغات در نمایشگاه های بین المللی:

تبلیغات و روابط عمومی، بخش ضروری از برنامه ریزی در نمایشگاه ها است. موفقیت در نمایشگاه با سطح توجه بازدیدکننده در غرفه بدست می آید. با توجه به اینکه غرفه داران نباید در زمان نامناسب در نمایشگاه حضور پیدا کنند، جذب و دعوت بازدیدکنندگان به یک غرفه نمایشگاهی کار سختی نیست. یک شرکت حاضر در نمایشگاه باید با تلاش خیلی بیشتری در پرداختن به مخاطبان عام در غرفه سرمایه گذاری کند.

کارهای مطبوعاتی وتبلیغاتی توسط برگزارکنندگان نمایشگاه:

شرکت های نمایشگاهی به منظور جذب بازدیدکنندگان و دیگر غرفه داران، بخش عمده ای از بودجه اشان را صرف تبلیغات می کنند، بدین صورت بروشورها در نمایشگاه بین المللی بر تمام زبان های اصلی چاپ شده و برای مخاطبان مرتبط در کشورهای مختلف منتشر می شوند. بازدیدکنندگان موجود در چارچوب بازاریابی مستقیم، اغلب دعوتنامه ها و بروشورهای کاملی را دریافت می کنند. همچنین شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه در تبلیغات مرتبط با هر روزنامه حرفه ای قرارگرفته می شود و در مجله ی مرتبط با آن رخدادی که برگزار می شود، ثبت شود. علاوه براین برگزارکنندگان از تمام روش های تبلیغاتی دیگر نیز استفاده می کنند.

مطبوعات توسط برگزارکنندگان، به جواب های زیادی در رسانه ها دست یافته اند. به ویژه مطبوعات تخصصی با برگزاری رخداد های حرفه ای به اطلاعات و خبرها و نوآوری هایی راجع به آن صنعت ها دست یافته اند. مدت زمان کوتاهی قبل از شروع نمایشگاه ها، اطلاعات و دعوتنامه ها به روزنامه ها و مجلات روزانه فرستاده می شوند. برگزار کنندگان نمایشگاه نیز از ویژگی ها و خدمات خاص این نمایشگاه برای دیگر نمایشگاه ها یا حتی حاضرین در نمایشگاه خودش تبلیغ می کنند، در نتیجه این اطمینان حاصل می شود که بازدیدکنندگان حضور به عمل می آورند.

برای هر غرفه شخصی نیز، غرفه دار باید از هر ترفندی استفاده کند تا بازدیدکنندگان را سمت خود جذب کند. برگزارکنندگان به غرفه داران ابزارهایی را به صورت پولی یا رایگان برای تبلیغات و بالا رفتن روابط آن شرکت با بازدیدکنندگان ارائه می دهند، که این فرم ها معمولا از سایت های برگزارکنندگان دانلود شده و مواد تبلیغاتی درخواست شده با جزئیات شرکت مشخص می شوند.

  • اسم شرکت و آدرس آن
  • موقعیتش در سالن و تعداد غرفه های شرکت
  • لوگو در صورت نیاز

متعاقبا، برگزار کنندگان نمایشگاه کمسیونی در زمینه مواد مورد استفاده چاپی در نمایشگاه بمنظور جذب و ارائه دعوتنامه به بازدیدکنندگان برگزار می کنند. با این حال، این روش نشان می دهد که این شرکت در نمایشگاه حضور پیدا کرده و هیچ اطلاعات دیگری از آن شرکت و محصولاتش که در نمایشگاه به نمایش گذاشته، ارائه نمی دهد. در نتیجه بمنظور دستیابی به تأثیر بیشتر، به معیارهایی چون بروشورها و دعوت نامه های شخصی نیاز داریم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *