نیرنگ های نمایشگاهی


نیرنگ ‌‌های نمایشگاهی

خودتان را از شر کلاهبرداری و تقلب ‌های کثیف در امان نگه ‌دارید تا بتوانید با برنامه‌ های بازاریابی نمایشگاهی‌تان، امید به بار نشستن داشته باشید!

هر صنعتی دارای بخش‌های تاریک است و من در طی دهه ‌ها تجربه‌‌ تجاری نمایشگاهی، شخصیت‌ها و موقعیت‌های مرموز را بیشتر تشویق می‌کنم. اگرچه میان مدیران نمایشگاه حجم قابل‌توجهی از معاملات در جریان است، من بسیاری از تازه‌کاران را در حالی می‌بینم که طعم طرح ‌ها و قرارداد ‌های مشکوک با شرکت‌های زیرزمینی زیر دندانشان رفته است.  اما چون آگاهی و دانش همیشه حرف اول را می‌زند، اجازه بدهید تا چند نمونه از کلاهبرداری ‌های تلخ و شومی که از آنها مطلع هستم را همراه با راه فرار از آنها با شما در میان بگذارم.

 غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

 

نمایش فریبنده :

موارد زیادی وجود دارد که شرکت‌کنندگان تازه‌کار برای اولین بار جهت حضور در یک نمایشگاه ثبت ‌نام و اجاره‌ بهای غرفه‌هایشان را پرداخت می‌کنند تا فقط فضایی از یک سالن خالی را از آن خودکرده و از بار دیگر مسئولیت ‌هایشان مثل چک کردن محل، شانه خالی کنند. اما واقعا داشتن غرفه در میان غرفه‌های خالی چه ارزشی دارد؟ بی‌شک این کار نتیجه‌ زحمات یک هماهنگ‌کننده‌‌ نمایشگاه سهل‌انگار است؛ چراکه بسیاری از افراد پروسه‌‌ اجاره‌ غرفه را آغاز کرده اما هرگز هزینه ‌های مربوط به آن را پرداخت نمی‌کنند تا آن‌ غرفه خالی باقی بماند. این در حالی است که دیگر شرکت‌کننده‌ ها اصلا در جریان این تصمیم قرار نمی‌گیرند و کلاهبرداری به همین سادگی انجام می‌شود. تعداد کمی از این قبیل حوادث، مشتری‌ های غرفه‌ ها را با هزینه‌های نمایشگاهی نسبتا کمی درگیر می‌کند اما هیچ‌کدام از شرکت‌کننده ‌ها به دنبال اقدامی قانونی برای بهبود آن نیستند.

پس قبل از اینکه برای اولین بار برای نمایشگاه ثبت ‌نام کنید، تمام پیش ‌نیازهای لازم را به ‌خوبی بررسی نمایید؛ سپس برای اطمینان از محل غرفه آن را رزرو کنید و پس از بازدید از فضا نسبت به پرداخت هزینه‌ های‌ آن اقدام کنید. قسمت جریمه ‌های قرارداد را با دقت بیشتری مطالعه کنید و از مواردی که شما را به پرداخت بیشتر وادار می‌کنند، اطلاع کسب کنید. همچنین از طریق مطالعه دفترچه راهنمای کاربران نمایشگاه از رسمیت پیمانکاران نمایشگاه مطمئن شوید. درنهایت همیشه تمام دریافت‌ها و پرداخت‌های هر نمایشگاه‌ را با یک کارت اعتباری انجام بدهید حتی اگر این مورد در قرارداد ذکر نشده‌ باشد. درنهایت، همیشه سپرده‌ها و پرداخت‌ ها را با یک کارت اعتباری انجام دهید تا از تأمین مالی آن محافظت مالی داشته باشید، اگر این نشان می‌دهد که قرارداد نباشد.

 

رزرو دروغین هتل :

کارگزاران شخص ثالث هتل‌ ها، مخصوصا «شکارچیان اتاق» و «دزدان مسکن»، از روش‌های فریبنده‌ای برای فروش اتاق ‌های هتل با مبلغی بالاتر استفاده می‌کنند. این هنرمندان فریبکار با شرکت‌کنندگان نمایشگاه از طریق ایمیل یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی خود به‌ عنوان دفتر رسمی، آنها را به دام خود دعوت می‌کنند. کلاهبرداران در چنین مواقعی ادعا می‌کنند که اتاق‌های هتل‌هایشان سریع پر می‌شوند و چون ممکن است به ‌زودی هیچ اتاقی در دسترس نباشد، از شما می‌خواهند که خیلی سریع هزینه‌ها را پرداخت کنید. همچنین این پرداخت‌ها معمولا با مالیات همراه است که به سود کلاهبرداری می‌افزاید.علاوه بر این، خدمات اضافه ‌تر مثل بالاتر بردن کیفیت اتاق‌ها یا بودن در قسمت‌های دنج‌ تر هتل از مواردی هستند که شما را مجبور به پرداخت بیشتر می‌کنند.

بعضی از هماهنگ‌کننده‌های نمایشگاه در صحبت با من  اعتراف می‌کنند که تشخیص این کلاهبردارها شباهت زیادی به بازی «Whac-     A-Mole» دارد؛ زمانی که در برابر تعداد زیادی از گزینه ‌ها قرار دارید و ناچارید که یکی از آنها را انتخاب کنید. اما به خاطر داشته باشید که هرگونه ایمیل مشکوک از شخص ثالث یا تماس تلفنی در مورد رزرواسیون هتل را حتما با مدیریت به اشتراک بگذارید.

 

لیست قلابی شرکت‌کننده‌های نمایشگاه پیش‌رو :

شرکت‌کننده ‌های تازه‌کار نمایشگاه مجبور نیستند زمان زیادی صبر کنند تا صندوق دریافت ایمیلشان از عنوان‌هایی مثل «لیست شرکت‌کننده‌های نمایشگاه شما» پر بشود. جالب اینجاست که تمام ایمیل ‌ها ادعا می‌کنند حاوی آمار رسمی و اطلاعات دقیقی از دیگر شرکت‌کننده ‌ها هستند که با احتمال خطای 95 درصد درست خواهند بود؛ همچنین آنها این لیست را با عنوان کمترین قیمت ممکن، به شما می‌فروشند. از سوی دیگر، تماس‌های تکراری با عنوانی شبیه به «لیست دیگر شرکت‌کننده‌ها» با هماهنگ‌کننده‌های نمایشگاه گرفته می‌شود که همگی دروغی بیش نیستند. [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] با بررسی بیشتر نشریات رسمی بازاریابی درمی‌یابیم که سازمان‌دهندگان نمایشگاه، هیچ‌گاه فهرستی تحت عنوان «اطلاعات شرکت‌کنندگان نمایشگاه» تهیه نمی‌کنند و اگر هم این کار را انجام بدهند، حتما یک‌ بار و به‌ منظور هدف خاصی بوده است. همچنین اگر در این مورد با مدیران برگزاری نمایشگاه صحبت کنید، جای تعجب نیست اگر به شما بگویند که تنها 50 درصد از غرفه‌ها پرشده و باقی در انتظار رزرو شدن مانده‌اند.  بلافاصله هر نوع ایمیلی با این مضمون را به سطل زباله منتقل کنید و همیشه از طریق کانال‌های خبرگزاری رسمی اخبار را کنترل کرده و استراتژی بازاریابی‌تان را طرح‌ریزی کنید.

 

پرداخت اضافه‌بها در پشت پرده نمایشگاه :

بسیاری از هماهنگ‌کنندگان نمایشگاه و حتی مدیران نمایشگاه، گمان می‌کنند که در صورت پرداخت هزینه‌های مربوط به نمایشگاه از طریق کارت‌های اعتباری 10 ایالت خاص و پورتوریکو، می‌بایست مبلغی را به ‌عنوان اضافه بها پرداخت کنند؛ این ایالت‌ها عبارتند از: کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، فلوریدا، کانزاس، مین،‌ ماساچوست، ‌نیویورک،‌ اوکلاهما و تگزاس. در این میان متأسفانه بسیاری از کسب ‌وکارهای کلاهبردار از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. چندی پیش یکی از غرفه‌داران کلرادویی این موضوع را با من در میان گذاشت که قبلا از تحمیل اضافه بها مثل «هزینه آسایش» و غیرقانونی ‌بودن آن اطلاع داشته است، به همین خاطر هیچ‌کدامشان را پرداخت نکرده است؛ درحالی‌که بسیاری از دیگر شرکت‌کنندگان همان نمایشگاه، این هزینه ‌ها را تمام و کمال پرداخت کرده بودند‌ و این تجربه‌ای بود که باعث شد این شرکت‌کننده کلرادویی دیگر در هیچ‌یک از نمایشگاه‌های آن برگزارکننده متقلب شرکت نکنند.

 

کتاب‌های راهنمای فریبنده :

بزرگ‌ترین کلاهبرداری کتاب‌های راهنما تحت عنوان شرکتی بانامConstruct Data Publishers» » انجام شد. شرکت CDP بسته‌هایی را به تعدادی از شرکت‌کننده‌ های نمایشگاه که درخواست اطلاعات شرکت‌ها را داده بودند، به ‌صورت رایگان ارسال کرد؛ این شرکت اطلاعات را در قالب یک دفترچه راهنما به ‌صورت چاپی ارسال کرده بود. درواقع روند سفارش به این صورت بود که پس از ثبت ‌نام، مشتریان می‌توانستند در طی 10 روز آینده دفترچه را به شرکت فرستنده، پس بدهند.  همچنین جای تعجب نیست که دریافت‌کنندگان این بسته‌ها، پس از اتمام دوره فسخ، صورتحساب‌های غیرمنتظره‌ای دریافت می‌کردند.

درنهایت این بسته‌های پول ‌ساز چند میلیون دلاری توجه کمیسیون تجارت فدرال (Federal Trade Commission) را جلب کردند و پس از مدتی به‌ طور کامل از فعالیت آنها جلوگیری شد. به دنبال نابود شدن حلزونی این ایمیل‌های فریبنده، امروزه شرکت‌های قلابی دیگری آمده‌اند که با شرکت‌کنندگان نمایشگاه به‌ منظور بررسی و تایید‌کردن اطلاعاتشان تماس می‌گیرند. آنها این اطلاعات را در قالب یک دفترچه راهنما یا لیست اطلاعات در شبکه ‌های اجتماعی منتشر می‌کنند؛ اما چیزی که تغییر نکرده ماهیت دروغین این قبیل شرکت‌ هاست. درواقع زمانی که اپراتور با شما تماس می‌گیرد، پس از متقاعد کردن شما، به بهانه‌‌ تایید مجانی اطلاعات، از شما یک «بله» طلب می‌کند؛ سپس با استناد به فایل صوتی ضبط‌شده از این مکالمه، ارسال صورتحساب‌ ها شروع می‌شود. همچنین بعضی از آنها با ارائه تخفیف ‌های وسوسه‌انگیز به شرکت‌ها، آنها را وادار به پرداخت صورتحسابشان می‌کنند.

در این میان اگر قانون مانع کار آنها شد، در دادگاه از تمام اتهاماتشان سر  باز می‌زنند و جریمه نقدی معین‌شده را پرداخت می‌کنند؛ اما درعین‌ حال به منتشر کردن فایل‌های صوتی نیز ادامه می‌دهند.

 

بد بیاری‌های اینترنتی:

بیشتر غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه انتظار دارند که اتصال به اینترنت رایگان با سرعت و پنهای باند خوب، جزئی از خدمات محل برگزاری نمایشگاه باشد. در این میان هکر‌های فرصت‌ طلب با استفاده از سیگنال‌های مجانی اینترنت، این خدمات را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند تا بتوانند به اطلاعات دستگاه‌های آنان از قبیل موبایل، تبلت و لپ‌تاپ دسترسی پیدا کنند. سارقان اینترنتی از این طریق به تمام اطلاعات شخصی، کاری و مالی شما دسترسی پیدا می‌کنند؛ سپس به‌راحتی می‌توانند اهداف شوم سودجویانشان را جلو ببرند؛ باج‌گیری،‌ فروختن اطلاعات و فاش کردن اطلاعات ازجمله این خرابکاری‌ها به‌حساب می‌آیند.

منبع: http://www.asrenamayeshgah.com

 

 

 

 

#کلمات کلیدی: غرفه سازی، غرفه سازی در نمایشگاه، غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه سازی نمایشگاه، طراحی غرفه، طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی، شرکت طراحی غرفه، شرکت طراحی داخلی، ساخت غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی، غرفه آرایی، خدمات نمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی، اجرای غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی ارزان، غرفه سازی در تهران، غرفه سازی شهرستان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *