چالش بازدید کنندگان متخصص


چالش بازدید کنندگان متخصص

جهت تبیین اهمیت بازدید کننده متخصص در شرایط فعلی ابتدا لازم است اشاره مختصری به اصلی ترین ارکان صنعت نمایشگاهی شود، چرا که شناخت دقیق نقش و جایگاه سایر ارکان می تواند به تشریح نقاط تمایز بازدید کنندگان کمک قابل توجهی نماید.

مراکز نمایشگاهی که محل برگزاری نمایشگاهها می باشند . در واقع یکی از مهم ترین ارکان این صنعت بوده و طبیعتا توسعه کمی و کیفی این مراکز بعنوان زیرساختهای توسعه تجارت باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد بدیهی است استاندارد سازی و رتبه بندی مراکز نمایشگاهی در ارتقای امکانات و خدمات این حوزه بسیار موثر خواهد بود و کشورهای مختلف بسته به اعتقاد و اهتمام و تعهد نهادهای سیاستگذار به پیاده سازی استاندارد های مزبور و اتخاذ رویکردهای حرفه ای و تخصصی توفیقات متفاوتی در این بخش کسب نموده اند.  [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] خوشبختانه در ایران نیز در سراسر کشور در سالهای اخیر روند مثبت و پایداری در حال شکل گیری است که مستلزم پیگیری و استمرار تا حصول نتایج مطلوب تر می باشد.

 

مجریان، دومین رکن از ارکان صنعت نمایشگاهی هستند  که وظیفه سازماندهی نمایشگاهها را به عهده دارند و در واقع نقطه اتصال سایر ارکان می باشند ارتقای توان حرفه ای مجریان و تعامل سازنده با مجریان بین المللی می تواند به توسعه ظرفیتهای این بخش مهم کمک قابل توجهی نماید که با شکل گیری دوره های کاربردی و نهادهای تخصصی این موضوع میسر می شود.

مشارکت کنندگان نیز بعنوان سومین رکن صنعت نمایشگاهی ، جایگاه کلیدی در موفقیت یک نمایشگاه ایفا می کنند بگونه ای که با حضور هدفمند خود و بهره برداری موثر از تمامی قابلیتهای نمایشگاه ها می توانند به توسعه کسب و کار خود مبادرت نمایند. [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] آشنایی با اصول و فنون حضور موثر در نمایشگاه ها می تواند موجبات استفاده حداکثری از ظرفیت نمایشگاهها را اثر بخشی فعالیتهای نمایشگاهی باید به این نتیجه منجر شود که بازدید کنندگان متخصص بتوانند در فضای بیطرف نمایشگاهها با مشارکت کنندگان مورد نظر خود مذاکره نموده و به توافق اولیه برسند.

یکی از حساس ترین فعالیتهای برگزاری نمایشگاه به نحوه اطلاع رسانی و جذب بازدید کنندگان مربوط می شود که البته این مهم باید توامان توسط مجریان و مشارکت کنندگان انجام پذیرد لکن با توجه به اهمیت موضوع لازم است نکات تخصصی در این ارتباط به شرح ذیل طرح شده و اقدامات پژوهشی لازم انجام پذیرد:

  • گروههای مخاطب بازدیدکننده باید مشخص شوند.
  • موثرترین ابزار های اطلاع رسانی و جذب بازدیدکنندگان متناسب با هر گروه تعیین شود.
  • زمانبندیهای مختص به هر یک از ابزار های اطلاع رسانی  رعایت شود.
  • تشریفات خاصی برای بازدید کنندگان مهم تدارک دیده شود.
  • نظرات بازدیدکنندگان از نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد.
  • جهت تعامل موثرتر با بازدیدکنندگان از ابزار های فناوری اطلاعات به نحو مطلوب استفاده شود.
غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

بدیهی است که بازدیدکنندگان حلقه مهم از زنجیره ایست که موفقیت نمایشگاه را رقم میزند و به همین نسبت باید مورد توجه قرار گرفته تا معیارها و خواسته های آنان مبنای بهبود امور نمایشگاه قرار گیرد.

از منظر رویکردهای نوین بازاریابی نیز بازدیدکنندگان را در واقع بعنوان مشتری نهایی صنعت نمایشگاهی می دانند لذا تمامی ارکان باید تلاش کنند تا رضایت این رکن فراهم گردد.

آنچه مهم است این است که بی توجهی به تعیین و طبقه بندی مخاطبین نمایشگاهها و نحوه اطلاع رسانی و نهایتا ترکیب شغلی و انگیزه های بازدید آنان می تواند به نحو چشم گیری به ناکار آمدی نمایشگاه ها منجر شود و همین امر ضرورت رصد کردن کلیه فرآیند های مرتبط با بازدید کنندگان را دو چندان می کند.

 

منبع: https://www.iranfair.com/

 

 

 

 

#کلمات کلیدی: غرفه سازی، غرفه سازی در نمایشگاه، غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه سازی نمایشگاه، طراحی غرفه، طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی، شرکت طراحی غرفه، شرکت طراحی داخلی، ساخت غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی، غرفه آرایی، خدمات نمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی، اجرای غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی ارزان، غرفه سازی در تهران، غرفه سازی شهرستان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *