بایدها و نبایدهای حضور در نمایشگاه / اصول مدیریت موفق در برگزاری نمایشگاه


 

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

نمایشگاهها موقعیت بسیار مناسبی را برای تمامی کارآفرینانی که در صدد شناخت فضای رقابت وفروش محصولات خود هستند فراهم می نماید.پیشینه نمایشگاهها به زمانی باز می گرددکه فروشندگان دوره گرد به فکر افتادند تا محل های عمومی وسیع تری را برای فروش وعرضه محصولات خود در میان طیف بیشتری از افراد ایجاد نمایند. اصولاً شرکت در نمایشگاهها و یا شیوه های تجاری فرصت های فراوانی را در اختیار شرکت ها و مؤسسات قرار می دهد تا ضمن نمایش حضور خود به ارزیابی موقعیت خود درشرایط بازار و رقبا بپردازد.

برخی وظایف مدیر غرفه:

1- معرفی و نمایش محصول به آن دسته از خریدارانی که واجد ویژگی های کیفی وموقعیت برتر و بالاتری هستند

2- دیدار و ملاقات با مشتریان فعلی وارزیابی مستقیم ،ملموس،واقعی وبدون واسطه در زمینه چگونگی کارکرد محصول و یا خدمات مورد عرضه

3- بررسی وزیرنظر گرفتن شرایط رقبا وارزیابی جایگاه ومزایای رقابتی شرکت نسبت به سایرین بنابراین فلسفه وجودی و هدف اصلی نمایشگاه ها بوجودآوردن زمینه های لازم به منظور بررسی وارزیابی آخرین وضعیت بازار وشرایط رقابتی حاکم برآن است.

4- تماس با عوامل توزیع ، فروشندگان عمده ، واسطه ها، بازاریاب ها و سایر عوامل دست اندر کار و اثرگذار در کانال های توزیع وفروش.

5- شناسائی وتهیه فهرستی ازنام وآدرس مشتریان بالقوه ای که در جریان تماسهای صورت گرفته در طول برگزاری نمایشگاه با آنها آشنائی پیدا کرده ایم.

6- دیدار با مشتریان عمده و پذیرایی از آنها در محل غرفه ویا هتل محل اقامت

7- عرضه ونمایش نمحصول جهت بازدید شرکت کنندگان با هماهنگی و حمایت مسئولین و اداره کنندگان نمایشگاه.این کار در بسیاری اوقات موجب افزایش اعتبار شرکت وبالا رفتن درجه اهمیت محصول خواهد شد.

8- ملاقات وتماس با اهالی مطبوعات و خبرنگاران فعال در عرصه صنعت و کسب وکاری که به آن اشتغال داریم

9- انعقاد قرارداد و یا فروش محصول

اقدامات و برنامه ریزی های لازم جهت شرکت در نمایشگاهها:

نمایشگاه های مناسب را جهت حضور خود انتخاب کنیم ، حضور در نمایشگاه ها بویژه برای شرکت های کوچک در بردارنده هزینه های گزافی است. بنابراین بررسی هزینه،منفعت وشناخت کافی نسبت به کم وکیف انواع مختلف نمایشگاه ها و ارزیابی تمامی جوانب آنها ضروری واجتناب ناپذیر است. در این ارتباط قبل از اقدام به رزرو غرفه موقعیت سوق الجیشی وچشم انداز کلی نمایشگاهی که قصد شرکت درآن را دارید به صورت استراتژیک مورد بررسی وبازبینی قرار دهید.فهرستی از نمایشگاه های عمده با ذکر موقعیت مکانی ، ملاحظات لجستکی، پیش بینی شرکت کنندگان، [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] هزینه ها، همراه با شرایط رقابتی خود نسبت به سایرین تهیه نمایید. بسیاری از اطلاعات مورد نیاز مربوط به شرکت کنندگان قبلی را می توان از مسئولین وگردانندگان نمایشگاهها درخواست کرد.

زمانی که تمامی اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری نموده ودر پیش رو قرار می دهید آن گاه است که بودجه مورد نظرشرایط را برای تصمیم نهایی مهیا خواهد ساخت. تجربیات به دست آمده حاکی ازآن است که اثر بخشی حضوری قوی ونیرومند در یک نمایشگاه مهم در عین حال گران قیمت به مراتب بیش از حضور مکرر و در اندازه متوسط وضعیف در نمایشگاه های کوچک و ارزان است.

در مورد اینکه چه خدمات یا محصولی را می خواهید به نمایش بگذارید تصمیم بگیرید:

بنا بر نظر خانم سوزان فرید من موسس و مدیر شرکت بسیاری از شرکت هائی که برای دفعات اول در نمایشگاه ها شرکت می کنند به طور ناشیا نه ای سعی می کنند به جای نمایش محصولات رگزیده و جذاب انبوهی از محصولات ریز و درشت خطوط تولید موجود در انبار خود را به محل غرفه نمایشگاه منتقل نمایند. این در حالی است که تحقیقات نشان می دهد 75درصدبازدیدکنندگان از نمایشگاه ها را افرادی تشکیل می دهند که به دنبال محصولات جدید و فن آوری های نوین هستند.

طرح بودجه تهیه کنید:

برای حضور در نمایشگاه هزینه های متنوع و متعددی خواهیم داشت . این موارد هزینه عبارتند از هزینه اجاره غرفه، نقل و انتقال افراد تیم، خوراک و محل سکونت برای تیم شرکت کننده ، هزینه حمل تجهیزات نمایشگاهی و محصولات مورد نمایش ، هزینه های چاپی ورسانه ای مربوط به تبلیغات و بازاریابی ، دستمزد خدمه نمایشگاه هزینه های تولید ویژه محصولاتی که در نمایشگاه به فروش می رسد.

تجهیزاتی سبک و قابل حمل و غرفه ای جذاب و با چند طرف دید انتخاب کنید:

امروزه به مدد رشد صنعت نمایشگاهی در عرصه بازاریابی،تجهیزات مختلف نمایشگاهی راحت و قابل حمل در مسافرت های طولانی به بازار عرضه شده است . بهتر است یک مجموعه تجهیزات مختلف نمایشگاهی مشتمل بر اطاقی برای عرضه ونمایش موارد چاپی از جمله بنرها،استندها، پوسترها جهت نمایش محصول(ودرصورت امکان مراحل تولید آن) محلی برای ارائه نامها وآدرس ها تهیه نموده و فضایی متعادل و در عین حال جذاب و پر شور و حرارت ایجاد کنیدو هیچگاه به دنبال آن نباشید که راه هایی را برای کم کردن مخارج مربوط به تجهیزات نمایشگاهی وپرزتیسشن محصول خود انتخاب کنید. زیرا که آنچه را امروز در زمینه معرفی خود ومحصول تولیدی خوذ هزینه می کنید در واقع دارائی های با ارزش و اهمیتی هستند که منافع و عایدات آنرا فردا در صورت های مالی شرکت مشاهده خواهید نمود.

هدف از حضور خود در نمایشگاه را تعریف کنید:

آیا به قصد فروش در نمایشگاه حضور یافته اید؟ بعضی از نمایشگاه ها با چنین رویکردی برگزار می شونداین در حالی است که اساساً نمایشگاه ها با هدف ایجاد وگسترش ارتباطات برگزار می شوند .کارکرد نمایشگاه ها شبیه به وعدهگاه تله اندازهای قدیمی است که به عرضه پوست خز می پرداختند افرادی که گرد هم می آمدند تا موقعیت سایرین را مشاهده کنند،به ناگهان وبطور تصادفی در تله تجارت محصول خز قرار می گرفتند.

اصولاً کارکرد نمایشگاه ها فراتر از فروش است .شرکت ها باید بتوانند:

محصولات جدید خود را به بازار معرفی و عرضه نمایند.

روشها وراهکارهای موثری را به منظور شناخت هرچه بهتر بازار کشف نمایند.

اقدام به شناسایی و جذب کارکنان و مدیران استراتژیک و کلیدی در تمامی حوزه هانمایند.

پرسنل و افراد کلیدی در حوزه فروش را به منظور ارائه خدمات مناسب به مشتری از نزدیک تحت آموزش های لازم قرار دهند.

موارد تبلیغاتی و چاپی خود را آماده کنید:

چنانچه در تهیه ملزومات چاپی وقفه ای بوجود آمده است سعی کنید آن وقفه را تا قبل از افتتاح نمایشگاه برطرف نمائید . موقعی که نمایشگاه های بزرگی در پیش است شرکت ها اغلب بروشورها وتراکتهائی اختصاصی و ویژه حضور در نمایشگاه که بتواند با بازدیدکنندگان بطور مستقیم ارتباط برقرار نموده و خبرها و یا پیشنهادات خاصی را با آنها در میان بگذارد تهیه و تدارک می بینند.

تیمی مجرب و حرفه ای را برای اداره غرفه انتخاب کنید:

همیشه سعی کنید بجای اعزام کارکنان دم دستی و معمولی خود لیستی از افراد با تجربه در زمینه فروش تهیه و مناسب ترین افراد را جهت حضور و اداره غرفه گزینش نمائید. این دسته از افراد همواره شناختشان را از بازار روزآمد نموده و می توانند عامل موثری جهت فروش بهتر و بیشتر باشند.

پس از اختتامیه نمایشگاه پیگیری تا حصول نتیجه را از یاد نبرید:

قبل از رفتن به نمایشگاه باید تصمیم بگیرید که در مورد هر یک از موارد تماس ومذاکره ای که با مراجعین به غرفه صورت می دهید می خواهید چگونه برخورد نمایید.بسیاری از شرکت ها این موارد را در قالب تعرفی که خود از آنها دارند دسته بندی می کنند به عنوان مثال : مشتری داغ و بر انگیخته ، ظرف 60 روز ،لیست آدرس های قابل تماس ، تهیه و ارسال موارد ویژه و مادامی که هنوز از ذهن و خاطر مشتری وبازدید کننده محو نشده اید به انجام برسانید . بهتر است مطابق روش بعضی از شرکت ها آیتم های تبلیغاتی وسایر اطلاعات مورد در خواست بازدید کنندگان را در همان زمان برگزاری نمایشگاه به آدرس آنها ارسال نمائید . با این کار بازدید کننده به محض مراجعت از نمایشگاه موارد در خواستی را روی میز خود مشاهده خواهد نمود . ارسال به موقع و سریع موارد درخواستی خاطره خوبی را در ذهن طرف مقابل بر جای خواهد گذاشت واین پیام را منتقل خواهد کرد که شما برای شخصیت ووقت مشتری بالقوه خود ارزش و اهمیت ویژه قائل هستید و سیستم ارائه خدمات به مشتری در شرکت شما از کیفیت بالایی برخوردار است.

به محض تمام شدن دوره نمایشگاه درجه موفقیت خود را مورد ارزشیابی قرار دهید:

آیا به هدف خود نائل شده اید ؟ مخاطبین شما در نمایشگاه به درستی برگزیده شده اند و به چه می زان می توان آنها را به درستی در زمره گروه هدف به حساب آورد ؟ مادامی که ذهن وروح شما و تیم همراه هنوز در حال و هوای برگزاری نمایشگاه است طی نشستی مشترک دیدگاه های افراد مختلف را به کمک ساز و کار طوفان مغزی جمع آوری نموده و مورد تجزیه وتحلیل قرار دهید.

تا این قسمت رئوس کلی و مناسبات اصلی مربوط به اداره غرفه ها ی نمایشگاهی مورد اشاره قرار گرفت.اما الزامات ونکات کلیدی دیگری نیز وجود دارد که می توانند نقش عمده ای را در موفقیت یا عدم موفقیت شرکت ها ایفا نماید این موارد عبارتند از :

مراحل اداری، سوابق و جزئیات امورراثبت و ضبط نمایید:

جزییات مربوط به پیگیری مراحل اداری نمایشگاه ها ونگهداری اسناد مربوطه به ایجاد وآماده شدن یک دفتر چه ویژه نمایشگاه می انجامد. یک سیستم منظم شماره گذاری و نگهداری قرار دادها ،صورت حساب ها،اسامی،مواردتماس وشماره تلفن ها،اسناد مرتبط با مسافرت و اطلاعات قبلی مربوط به نمایشگاه،اطلاعات مکتوب مربوط به مکالمات تلفنی شامل تاریخ تماس با افراد مورد مذاکره، اطلاعات وسوابق هر تماس به همراه خلاصه توافقات را تهیه وثبت وضبظ نمایید.

تمامی جزئیات مندرج در کتابچه راهنمای نمایشگاه را مطالعه نمائید.

در این کتابچه راهنما اطلاعات با ارزشی در مورد نمایشگاه بدست خواهید آورد ای اطلاعات عبارتند ازفرم های مربوط به ارائه خدمات نمایشگاهی (اثاثیه،سیستم برق رسانی ،فرش وموارددیگر) ساعات برگزاری نمایشگاه،شرایط اسپانسر شدن،هتل،تخفیفات فرودگاهی، در هر صورت سئولات احتمالی خود را می توانید با سازمان متولی برگزاری و یا اسپانسر نمایشگاه در میان بگذارید.

مهلت زمانی تعیین شده را به دقت رعایت نمایید:

بسیاری از مواقع عدم توجه به مهلت های تعیین شده از سوی برگزار کنندگان نمایشگاه ، بالا رفتن هزینه ها را به دنبال خواهد داشت تهیه ملزومات لازم جهت چیدمان غرفه ها درست در لحظات قبل از افتتاح نمایشگاه بسیار گران تر تمام خواهد شد .علاوه بر اینکه در چنین مواقعی مجبور می شوید زمان زیاد وذیقیمتی را مصروف تهیه امکانات وآماده سازی غرفه نمائید. بنابراین اطلاعات وفرم های مورد در خواست را سریعاً تهیه و ارسال نمائید .خیلی از مواقع مسئولین برگزاری نمایشگاه هابا هدف ایجاد انگیزه لازم تخفیف هایی را برای آن دسته از شرکت هایی که فرم ها واطلاعات خود را به موقع ارسال می نمایند در نظر می گیرند.

اسناد مهم را بجای قرار دادن در محل غرفه در کیف شخصی خود قرار دهید :

این اسناد مهم شامل قرار دادها ،سفارش سرویس های مربوط به غرفه وشماره های مخصوص پیگیری حمل بارها می شوند از فایل های الکترونیکی مربوط به پرزنتیشن خود یک کپی (بک آپ) تهیه نمایید و از به همراه داشتن شماره های تماس با عوامل و متصدیان برگزاری نمایشگاه جهت تماس در مواقع لزوم اطمینان حاصل نمائید.

ابزار ها و ملزومات مورد نیاز را به همراه ببرید:

یک جعبه ابزار با برچسبی حک شده بر روی آن با عنوان (ملزومات اولیه )تهیه وآنرا تا غرفه خود به همراه ببرید . محتویات این جعبه را مجموعه ای کاملی شامل ملزومات دفتری و اداری ،وسایل و ابزارهای لازم جهت نصب و راه اندازی غرفه،جعبه کمک های اولیه ،برچسب های حمل که قبلاً چاپ شده اند، غذای آماده،آب معدنی و کارت ویزیت تشکیل می دهند.

برچسب هایی را با عناوین جداگانه بر روی هر یک از جعبه های قابل حمل بچسبانید:

این برچسب ها عناوین مشخصی دارند که از جمله آنها می توان به نام و عنوان شرکت واطلاعات تماس و شماره غرفه اشاره نمود .بدون اطلاعات مناسبی که مشخص کننده هویت شرکت باشد تشخیص و شناسایی دقیق محموله و تحویل به موقع آن از سوی متصدیان بار به محل غرفه با مشکل مواجه خواهد شد.

از ساز و کارهای ارتباطی وروابط عمومی برای جذب مخاطب بهره برداری کنید :

ثمره بکارگیری روشها وتاکتیک های هوشمندانه و اندیشه محور در زمینه امور رسانه و ارتباطات که بسیار ارزان نیز تمام خواهد شد. می تواند با صرف میلیون ها تومان هزینه تبلیغاتی برابر نماید.دراین ارتباط اسپانسر های رسانه ای را شناسائی کنید یک کیت،رسانه ای مفید تهیه و شرایط آسان و راحتی را برای رسانه به منظور پوشش دادن مناسبت وایجاد فضای برخورد و تضارب ایده ها فراهم آورید. شرکت های موفقی که مناسبات تبلیغات وبازاریابی خود را بر محورساز وکارهای رسانه ای تنظیم ومهیا می کنند برنامه ریزی روابط عمومی خودرا هفته ها یا ماه ها قبل از شروع هرگونه نمایشگاههای تجاری آغاز می نمایند.بخشی از این برنامه ریزی ها به چگونگی ارتباط مفید و سازنده با رسانه ها اختصاص خواهد داشت .ارسال دعوت نامه برای رسانه ها جهت حضور در غرفه خیلی از مواقع موقعیت شما را نسبت به سایرین متمایز خواهد نمود . [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] معمولاً تمامی نمایشگاه ها فرد یا افرادی را جهت هماهنگی رسانه ای ویا بخشی را به عنوان روابط عمومی در نظر می گیرند .یکی از محورهای مهم برنامه شما باید به شناسایی این افراد وآگاهی یافتن نسبت به نوع مسئولیت هرکدام وهمچنین امکانت رسانه ای چاپی، پخش از طریق آنتن،وب سایت هایی که در اختیاردارند اختصاص یابند. بدون شک تهیه وارسال خبر یا مقاله به روزنامه های محلی و یا نشریه، ویژه نمایشگاه علاوه بر بالا بردن ضریب اعتماد عمومی نوعی اعلام حضور در نمایشگاه تلقی خواهد شد. خلق وارائه سوژه های بکر و بدیعی که واجد ارزش خبری هستند و شما را متفاوت و متمایز نسب به سایرن معرفی می نماید در جلب توجه و اظهار تمایل رسانه ها در جهت تماس با شما بسیار موثر خواهد بود.

تابلو های نمایشگاهی (بنرها):

بنرهای نمایشگاهی ،موجب جلب توجه مردم و به ذهن سپرده شدن نام شرکت و محصول از سوی مخاطب می شود برای داشتن بنرهای خاطره انگیزوبه یادماندنیباید اصول زیر را در طراحی وساخت آنها رعایت نمود.طراحی بنرها باید واضح،متمایز، قوی و در عین حال ساده باشند.بنرها باید بتواند توجه مردم رابه بازدید از غرفه شما جلب کندویا حداقل اینکه نام شرکت یامحصول را درذهن مخاطب جا سازی نماید.بنرهای نمایشی باید از فاصله پانزده متری قابل رویت باشند و(لوگوی) شرکت که معین کننده هویت شرکت است را به وضوح،برجسته ومتمایز از سایر آیتم ها درمعرض دید قرار دهد.بنرها را با متن وتصاویر زیاد وکپی برداری از جاهای مختلف شلوغ ننمایید.بنرهای شلوغ ودرهم ریخته علاوه بر اینکه نقطه کانونی برای جلب توجه مخاطبین ندارند به نوعی فقدان سازماندهی ومرکز توجه در شرکت را تداعی می کند. اگر مردم قادر نباشندکه پیام شما را فوراً از روی بنر تشخیص بدهند از دیدن آن صرف نظر خواهند نمود.حتی هوشمندانه ترین وبی نظیرترینبنرها ازنظر طراحی و انتقال پیامنیز زمانی که بصورت کثیف وپاره در معرض دید عموم قرار می گیرند. کارائی واثر بخشی خود را از دست می دهند. بنابراین زمانی که بنرها مورد استفاده نیستند آنها را بسته بندی نموده و در جای مطمئنی نگهداری کنید.

چگونه با طرح های گرافیکی جذاب در محل غرفه توقف ایجاد کنیم؟

همیشه در موقع ارائه ایده به منظور طراحی گرافیکی غرفه این مثل قدیمی را که می گویند: کم هم زیاد است را بخاطر بسپارید. خودداری از بکاربردن عبارات والفاظ بسیار زیاد بر روی پانل های نمایشی، پرهیز از بکار بردن آیتم والمانهای بصری وتصویری متعدد و شلوغ رمز موفقیت در این زمینه است.برای تعیین و تخمین دورنمای مناسب جهت طرح های گرافیکی مربوط به غرفه های نمایشگاهی بایستی روش های مورد نظر در نمایش بیل برد های مورد استفاده در بزرگراهها را مورد استفاده قرار داد. معمولاً در تبلیغات میدانی (out door ad) سعی می شود یک پیام واحد ظرف مدت چند ثانیه در حالیکه وسایط نقلیه با سرعت بیش از 55 مایل در ساعت در حال عبور هستند را انتقال داده می شود،درست شبیه به بیل بردها،شما نیز تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توجه بازدید کنندگانی را که در حال عبور از مقابل غرفه شما هستند را به خود جلب نمائید. انتقال یک پیام اقناع گر و پر معنی به مشتریان بالقوه ای که در حال عبور هستند نیازمند آن است که پیام انتخابی حتی الامکان کوتاه مستقیم و بدون واسطه انتخاب شده و از طرح گرافیکی ساده و در عین حال قوی و نیرومند در تهیه آنها استفاده شود.همواره سه سئوال در ذهن افراد بازدید کننده در حال عبور از غرفه ها وجود دارد که چنانچه طراحی و چیدمان غرفه و تصاویر گرافیکی به گونه ای انتخاب شوند که بتواند به این سئولات سریعاً پاسخ دهد، شما غرفه ای اثر بخش و قابل رقابت نسبت به سایرین خواهید داشت،این سئوالات به قرار زیر است :

شما که هستید؟ این سئوال بایستی فوراً و به راحتی توسط طرح های گرافیکی که عمدتاً در سر در و قسمت بالایی غرفه و با هدف شناساندن هویت بصری شرکت به کار برده اید پاسخ داده شود.حوزه فعالیت شما چیست ودر حال فروش چه چیزی هستید؟ به عبارت دیگر چه محصول یا خدماتی را در محل نمایشگاه عرضه نموده ویا به نمایش در می آورید؟چه انگیزه ای من را برای خرید تحریک می کند؟ افراد معمولاً از خود سئوال می کنند که با خرید این محصول چه مزیت و یا منفعتی نصیبشان می شود چه مزیت و یا منافعی در محصول و یا خدمات ارایه شده از سوی شما وجود دارد که نسبت به سایرین متمایز است؟

* عناصر کلیدی پنج گانه در ترکیب نمایشی غرفه ها:

بنا به تجربیات به دست آمده و نیز نظریات خبرگان صنعت نمایشگاهی شرط کارآیی و اثر بخشی هر شوی تجاری به کار بردن اجزاء پنج گانه زیر در ترکیب بندی نمایشی هر غرفه است.

1-رنگ:رنگ تونالیته انتخابی در ایجاد توقف،نشان دادن موقعیت شما و نیز انتقال پیام نقش بسزایی به عهده دارد .رنگهای سرد نظیر آبی ،سبز وسفید، سادگی صداقت و حرفه ای بودن را تداعی می کند اما در عین حال واجد ویژگی های دلبستگی و ایجاد شور و اشتیاق نیستند. رنگهای گرم مثل قرمز،نارنجی و زرد توجه بیشتری را جلب می کنند اما در عین حال بایستی به صورت گزینشی و متناسب با نوع صنعتی که درآن اشتغال داریم و محصولی که به نمایش می گذاریم انتخاب شوند تا معنای خاص خود را داشته باشند.

2- نور:نور مناسب در کمک به ایجاد تمرکز بر روی غرفه شما موثر است با استفاده از نورافکن های مناسب و انعکاس نورهای تخت بر روی محصولات جدید و ایجاد فضایی گرم و دعوت کننده در واقع بازدیدکنندگان را به کمک اشاره دست به سوی غرفه دعوت می کنید.

3-حرکت:معمولاً تعداد کمی از مسئولین غرفه های نمایشگاهی و یا طراحان غرفه ها به اصل و تکنیک حرکت در جذب بازدید کننده به محدوده غرفه ها توجه می نمایند. این در حالی است که استفاده از ویدئو پروژکشن با صفحه نمایش بزرگ ،دمونسترایش محصول ستون های نوری رنگارنگ در حال حرکت و یا اشیاء متحرک دیگر تاثیر بسیارزیادی را در جلب توجه مخاطب درپی خواهد داشت.

4-صدا:پخش موزیک های مناسب (متناسب با محصول و موضوع نمایشگاه) اجرای موسیقی های زنده و یا دیگر جاذبه های مرتبط با حس شنوایی در کشیدن افراد به داخل غرفه موثر است. اما فراموش نکنید تن صدایی که از غرفه شما پخش می شود باعث آزار و اذیت غرفه های همجوار نشود.

5-بو ورایحه های خوش:شبیه رایحه مظبوع و دلکشی که بعضی بازارگاهای قدیمی وپاساژهای مدرن به مشام می رسد، ساطع شدن بوهای خوش ودل انگیز از محل غرفه شما باعث ایجاد توقف و کشش در بازدیدکنندگان خواهد شد در این رابطه علاوه بررایحه عطرهای خوش ، بعضی از خوراکی ها مثل شیرینی جات با اسانس خاص و معطر نیز می تواند به شما در ایجاد این فضا کمک نماید.

آداب و مناسبات غرفه داری:

1- ازتمرین و تکرارپیام فروش خود غفلت ننمایید.اما فراموش نکنیدکه با هر حضور نمایشگاهی تنها یک پیام را می توانیدانتقال دهید بنابراین به مناسبت حضور خود یک پیام مشخص انتخاب نموده وبر انتقال آن به نحو موثر تاکید بورزید وبر روی آن متمرکز شوید.

2- خود را دیر به محل نمایشگاه نرسانید ومطابق با برنامه زمانی نمایشگاه جهت حضور به موقع خود در محل غرفه برنامه ریزی داشته باشید.

3- در داخل یا محدوده نزدیک به غرفه خود از استعمال دخانیات و جویدن آدامس پرهیز نمایید.

4- در داخل غرفه اقدام به خوردن غذا و خوراکی ننمایید(حتی اگرفکر می کنید که خارج از حوزه دید بازدید کنندگان هستید)

5- ننشینید و حتی الامکان حالت ایستاده داشته باشید.

6- با همکاران یا دوستان خود در حین حضور در غرفه صحبت نکنید زیرا این کار به منزله نوعی بی اعتنایی به حضور بازدیدکنندگان تلقی خواهد شد.

7- از نصب اتیکت نام و عنوان به سینه افراد تیم غافل نشوید و همیشه خود را معرفی نمایید.

8- هرگز روزنه ورودی به غرفه خود را مسدود ننمایید.

9- لبخند را در همه اوقات صبح –ظهر- شب فراموش نکنید

10- در موقع صحبت با بازدیدکنندگان از بکار بردن نام آنها در حین مذاکره غفلت نکنید.

11- رسش در مورد نیازهاومنافعی را که مشتری به دنبال آن است را فراموش نکنیدزیرا که این مسئله اصلی ترین و بنیادی ترین عامل در فرایند فروش به شمار می آید.

وقت و زمان ارزشمند خود رابا پیگیری کارهای به تعویق افتاده قبلی بیهوده به هدر ندهیدو فرصت به دست آمده را بهترین موقعیت برای تبدیل فرصت های بالقوه به بالفعل ونهایتاً ایجادزمینه به منظور افزایش فروش درنظر بگیرید.

منبع: http://www.eurasianavid.com

#کلمات کلیدی:

غرفه سازی، غرفه سازی در نمایشگاه، غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه سازی نمایشگاه، طراحی غرفه، طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی، شرکت طراحی غرفه، شرکت طراحی داخلی، ساخت غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی، غرفه آرایی، خدمات نمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی، اجرای غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی ارزان، غرفه سازی در تهران، غرفه سازی شهرستان

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *