جذب بازدید کننده برای غرفه های نمایشگاهی


غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه

 

چگونه میتوانید غرفه داران بالقوه را برای یک نمایشگاه جلب کنید؟

یک استدلال متقاعد کننده برای شرکت های علاقمند به مشارکت، وجود بازدید کنندگان واجد شرایط است.

بلیط ورودی رایگان یک موفقیت دراز مدت در جذب بازدید کننده بوده است هر چند این ایده دقیقا باب روز به نظر نمی رسد اما طی دهه های گذشته این ابزار بازرایابی بسیار موثر بوده است. یک اصل ساده برای موفقیت: غرفه داران این بلیط ها رو با نام خود برای مشتریان بالقوه ارسال میکنند و آن هارا به عنوان مهمان برای بازدید از نمایشگاه دعوت می کنند. این نوع بلیط ها به صورت رایگان و یا با تخفیف به غرفه داران داده می شود. جذب بازدید کنند گان  توسط دعوت غرفه داران و انجمن ها به نفع نمایشگاهها عمل میکند. بلیط های ورودی نقش ایجاد انگیزه را ایفا میکنند.

 

رسانه ها

هنگامی که برگزار کنندگان نمایشگاه برای بازاریابی بازدید کننده  از رسانه های مهم استفاده میکنند به بازدهی بالایی دست می یابند.دعوت نامه نمایشگاه از طرف غرفه داران قوی ترین اثر را دارد همچنین هنگامی که برگزار کنندگان این دعوت نامه هارو ارسالم یکنند، به خصوص با همکاری مجله تجاری، تاثیر این عمل به وضوح دیده میشود. اطلاعاتی که در مجله تجاری وانجمنی به چاپ می رسد. بازدید کنندگان صنعتی واجد شرایط را برای بهره برداری از نمایشگاه جذب می کند. حضور انجمن هایی که برای یک نمایشگاه تبلیغ میکنند ان قدر حائز اهمیت است. [رایکانس | غرفه سازی، غرفه نمایشگاهی، ساخت غرفه، غرفه ساز، دکوراسیون داخلی، طراحی غرفه] این نوع همکاری با انجمن های تجاری تاثیر چشمگیری در موفقیت یک نمایشگاه دارد. مشارکت انجمن ها تضمین می کند که گروه های هدف بازدید کننده با نمایشگاه ارتباط تگاتنگ دارند. همکاری هایی از این دست برگزاری نمایشگاه ها را مطابق با بازار میسر میسازد وکمک شایانی به به کیفیت بالای نمایشگاه ها می کند، ضمن این که ارتباط با غرفه داران و بازدید کنندگان بهتر میشود.

 

زمان و گرایشات

برگزار کنندگان گهگاه تاریخی را تعیین میکنند که خریداران بتوانند به راحتی در دو نمایشگاه در یک کشور یا منطقه شرکت  کنند. برگزاری همزمان دو نمایشگاه که ارتباط موضوعی دارند به بازدید کنند گان این امکان را می دهد تا از هردو نمایشگاه بهره برداری کنند. بسیاری از فعالیت های حاشیه ای در نمایشگاهها باعث میشوند که بازدید کنندگان و غرفه داران با نمایشگاه تعامل بیشتری برقرار کنند مانند نشست کار آفرینان که در آن شرکای تجاری در جستجوی پروژه های مشترک هستند. برای مثال در نمایشگاه هوا شناسی برگزاری سمینارهایی با مضمون آب وهوا شرکت کنندگان واجد شرایط را به خود جلب کرد. بازاریابی مستقیم میتواند دقیقا گروه های هدف منتخب را خطاب قرار دهد. مثلا در نمایشگاه ساختمان آلمان صد ها مهندس معماری و طراح شخصا دعوت می شوند  به نحوی که این نمایشگاه توانسته است در بازار سخت و رقابتی جایگاه مطلوبی داشته باشد.

 

ثبت نام و رزرواسیون

همایش های تبلیغاتی با اتکا به سن و رسانه های ارتباطاتی مدرن به شدت مورد توجه قرار می گیرند. کسانی که میخواهند گروه بازدید کننده  جدید را جذب کنند باید گرایشات مرتبط با گروه های سنی خاص را یکپارچه سازند. جوانان از طریق تبلیغات sms بیشتر جلب می شوند. اساس همه بازاریابی ها در نمایشگاه های  بین المللی آلمان ثبت نام کامل همه بازدید کنندگان است. این پایه ای برای گفتگوی دا‍ئ‍‍می محسوب می شود تا بعد از نمایشگاه خبر نامه ای با بازتاب نمایشگاه برای آن ها ارسال شود و اخبار صنعت ونمایشگاه مطرح گردد تعاملی یک الزام است که به بازدید کنندگان بالقوه امکان می دهد تا تماس بگیرند. نمایشگاه لیپزینگ گروه هایی از  بازدید کنندگان خارج کشور را با زبان رسمی همان کشورخطاب قرار می دهد. (روسی-هلندی و چکوسلواکی )

ضمنا بازاریابی موثر بازدید کننده به معنای تسهیل امر مسافرت است. در نمایشگاه هامبورگ بازدید کنندگان علاقمند می توانند پکیجی کامل از سفر با قطار یا هواپیما گرفته تا اتوموبیل کرایه ای و محل اقامت را از قبل رزرو کنند. عامل مهم دیگر در جذب بازدید کننده گشت های صنعتی با هزینه ای منطقی است. این گشت ها با همکاری نزدیک انجمن ها یا موسسات صنعتی دیگر همراه می شوند. برگزار کنند گان نمایشگاه باید هنگام جذب بازدید کنندگان خارجی تلاش بیشتری به خرج دهند. نمایندگان برگزار کننده در خارج می توانند با ارایه اطلاعات مفید در زمینه نمایشگاه ومشارکت مستقیما در منطقه عمل کرده و راحت تر بازدید کننده خارجی را جذب کنند. قبل از هر نمایشگاه باید غرفه داران بالقوه و بازدیدکنندگان صنعتی در کشور های منتخب را به نحو مقتضی آگاه ساخت.

پیتر بورستل
ترجمه: شیرین شریفیان

 

#کلمات کلیدی:
غرفه سازی، غرفه سازی در نمایشگاه، غرفه سازی نمایشگاهی، غرفه سازی نمایشگاه، طراحی غرفه، طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی، شرکت طراحی غرفه، شرکت طراحی داخلی، ساخت غرفه، ساخت غرفه نمایشگاهی، تجهیزات نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی، غرفه آرایی، خدمات نمایشگاهی، نمایشگاه بین المللی، اجرای غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی ارزان، غرفه سازی در تهران، غرفه سازی شهرستان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *