درخشش غرفه‌های کوچک در نمایشگاه | بخش دوم


درخشش غرفه های کوچک در نمایشگاه ، بخش دوم

همانطور که در بخش قبل گفتیم برای درخشش غرفه های کوچک در نمایشگاه باید از فاکتورهای زیر استفاده کرد

حمایت‌ های سفارشی

گزینه دیگر برای خارج از نمایشگاه اسپانسرشیپ سفارشی است. حمایت بجا و به‌یاد‌ماندنی، که ارزش زیادی را برای شرکت‌کنندگان قائل می‌شود، اگر هم به اندازه یک نمایشگاه بزرگ موجب گسترش آگاهی نشود، می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی را جذب کند. هرچند، اغلب اسپانسرهای معروف هزینه بسیار بالایی دارند، به طوری که بسیاری از غرفه ‌های کوچک توانایی پرداخت آن را ندارند. به هر حال، این فرصتی است تا با دقت مفاهیم اسپانسرشیپ را متناسب با مخاطبان و نیازهای آنها گسترش دهید. به خوبی فکر کنید و مفاهیم اسپانسرشیپ مناسب با مخاطبان خود را شناسایی کنید و آگاهی جمعی را افزایش دهید. سپس، با مدیر نمایشگاه صحبت کنید تا مبلغی را برای کار شما اختصاص دهد. حین انجام کار، روابط کاری را با نمایندگان مدیر نمایشگاه تحکیم کنید. اگر استراتژی اعلام شده برای همه‌ طرف‌ های کاری برد ـ برد باشد، بیشتر آنها شما را کمک خواهند کرد.

  • فعالیت‌های خارج از نمایشگاه:

در همین حین افکار خود را برای پیشرفت‌ ها یا فعالیت‌های خارج از نمایشگاه جمع‌بندی کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که به قوانین نمایشگاه پایبند هستید. ممکن است که غرفه ده در ده متری داشته باشید، اما با فعالیت ‌های هوشمندانه، بدون اینکه کسی از اندازه غرفه شما باخبر شود، می‌توانید جذابیت نمایشگاه را افزایش دهید.

  • مهمانی‌های خصوصی:

رستوران‌ ها از دیگر مکان‌ های خارج از نمایشگاه هستند که فرصت سود و موفقیت برابر را ارائه می‌دهند. برندهای مشهور اغلب مهمانی‌های بزرگی را برای صدها نفر از مردم ترتیب می‌دهند. همچنان که این مهمانی‌ها برای شرکت‌کنندگان جنبه خوشگذرانی دارد. مهمانی‌های خصوصی زمان ارزشمندی را برای گسترش روابط ارائه می‌دهند. این در حالی است که ممکن است این فرصت را در غرفه نمایشگاه با بازدیدکنندگان نداشته باشیم. به علاوه، فضای غرفه اغلب کوچک و دارای فضای اندک است، اما سالن‌های خاص جادارتر و لذت‌ بخش‌تر هستند؛ همچنین تجربیات منحصر‌به ‌فردی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کنند. زمانی که تصمیم گرفتید مهمانی خصوصی داشته باشید، فقط اطمینان حاصل کنید که بعدازظهر آن روز را کاملا به ایجاد روابط اختصاص داده‌اید و اطلاعات فروش خود را به اجبار و سریعا وارد ذهن مهمانان نکنید.

  • تبلیغات قبل از نمایشگاه:

 تبلیغات قبل از نمایشگاه می‌توانند تا حد زیادی موفقیت‌آمیز باشند، چرا که در این مرحله از برگزاری نمایشگاه هیچ‌کدام از غرفه ‌های کوچک و کلان دخالت ندارند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان نیز هنوز از غرفه بازدید نکرده‌اند. با این وجود، دوباره باید بگویم که پول خود را هوشمندانه خرج کنید و اهداف و مخاطب شرکت را در نظر داشته باشید. برای مثال:” اگر اهداف شما این است که در نمایشگاه خاصی با مهمانان ویژه ارتباط برقرار کنید، در تبلیغات خود نیز باید همان مخاطبان را مورد هدف قرار دهید.” برخلاف فرآیند جذب کلی شرکت‌کنندگان، ممکن است مجبور شوید که جوایزی را برای بازدید از غرفه یا رزرو جلسه اختصاص دهید. در این میان، غرفه‌ های بزرگ‌تر مخاطبان وسیعی را مورد هدف قرار می‌دهند و تبلیغات آنها تا حد کمتری شخصی و به‌یاد‌ماندنی است. با به‌کارگیری تاکتیک‌ های مربوط به تبلیغات پیش از نمایشگاه، می‌توانید تبلیغات کمتر اما هدفمندتری را ارسال کنید و نسبت به شرکت‌ های بزرگ‌تر، که برای مخاطبان بیشتری قبل از نمایشگاه تبلیغ می‌کنند، تاثیرگذارتر باشید.  برای موفقیت بیشتر در غرفه‌های کوچک اشانتیون و هدیه‌ های ساده هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. کارشناسان معتقدند عده‌ای از افراد تنها به قصد یافتن هدیه به نمایشگاه می‌آیند اما ارائه همین هدیه‌ های کوچک می‌تواند گاهی باعث شلوغ شدن غرفه و پیدا شدن مخاطبان بالقوه شود. و از گذاشتن میزهای بزرگ درون یک غرفه کوچک خودداری کنید و فضای داخلی را به گونه‌ای در نظر بگیرید که انگار آماده پذیرش مهمانان و مخاطبان هستید. در این صورت مخاطبان فرق غرفه شما با دیگران را به خوبی متوجه شده و سعی می‌کنند به شما نزدیک‌تر شوند.

  • تاکتیک‌های بازاریابی ویژه و مطبوعاتی:

 وقتی سخن از مهمانان ویژه به میان می‌آید، همیشه نام اعضای رسانه و افراد برجسته آن را ذکر کنید. اغلب این افراد غرق در امور گزارش‌نویسی و انتشارات هستند، اما غرفه‌داران بسیار اندکی پیدا می‌شوند که کاری واقعا خاص و سفارشی برای جذب آنها انجام دهند. در حالی که آنها مهمان ویژه برنامه هستند، اما با آنها در نمایشگاه مانند شرکت‌کنندگان درجه 2 برخورد می‌شود. در کل، ذکر نام شرکت در انتشارات معتبر یا حتی وبلاگ معروف می‌تواند برند را، فراتر از آنچه که غرفه‌دار می‌تواند در فضای نمایشگاه انجام دهد، به مردم بشناساند.

  • تبلیغات مشارکتی :

نخستین و مهم‌ترین موضوع این است که از کمک دوستان بهره بگیرید. برخی نمایشگاه ‌ها اجازه مشارکت غرفه‌داران را در تبلیغات نمی‌دهند. اما کمک در بازاریابی و تبلیغات غرفه‌داران برای یکدیگر می‌تواند نام شرکت ‌ها را فراتر از فضای غرفه معرفی کند. می‌توانید فضای غرفه، اسپانسرشیپ‌ها و هزینه آنها را با شرکت ‌های شریک سهیم شوید و تاکتیک ‌های تبلیغاتی را گسترش دهید، به طوری که شرکت‌کنندگان برای بازدید از چند غرفه جایزه ویژه دریافت کنند.

  • لباس فرم کارمندان:

استفاده لباس مارک‌دار تا لوازم خاص می‌تواند دامنه حضور شما را در نمایشگاه گسترش دهد.

  • داد و ستد و تجارت:

استفاده کردن از تکنیک ‌های داد و ستد و جایگزینی محصولات برای کاهش هزینه ‌ها و افزایش آگاهی نسبت به برند شرکت استفاده کنید.

  • از تاکتیک‌های پیام ‌رسانی خاص استفاده کنید

مکان ‌های خیلی خاص و غیرعادی را در نظر بگیرید و پیام‌های خود را انتقال دهید. محیط‌های پس از نمایشگاه و طرح‌ های مسافرت شرکت‌کنندگان را بررسی کنید. هتل‌ ها و سالن ‌های نمایشگاه را به دقت تحلیل کنید. همچنین، می‌توانید در تاکسی‌ها، روی بدنه اتوبوس‌ها، یا حتی در منوی نوشیدنی ‌های هتل تبلیغات خود را ارائه دهید تا با میزان کمی از هزینه، نسبت به اسپانسرشیپ‌ های سنتی، توجه افراد را به شرکت جلب کنید. البته، برخی از شرکت‌ ها اجازه تبلیغ در سالن را بدون صرف هزینه اسپانسرشیپ نمی‌دهند؛ با این حال، ارزش این را دارد که وقت خود را برای بررسی موضوع بگذارید. هر چه از ارزش توییت کردن از محل غرفه، پخش ویدئوی لایو اینستاگرام و امثال این ها بگوییم کافی نیست. در همین حال ارتباط موثر با مخاطبین در نمایشگاه هم، نباید دست کم گرفته شود.

  • اهرم لباس کارمندان:

یکی از روش‌های انتقال پیام به شکل غیرسنتی، لباس کارمندان غرفه است. کارمندان غرفه باید متناسب با مخاطبان و صنعت مورد نظر لباس مناسب بپوشند. در واقع، از زمانی که از در اتاق هتل بیرون می‌آیند تا شب، فرصت تبلیغ را دارند. بعنوان مثال، کفش ساده می‌تواند توجه افراد را به خود جلب کند تا کارمندان وارد مکالمه با مردم شوند.

و نکته آخر که در مورد غرفه های کوچک می توان به آن اشاره کرد این است این است که

غرفه کوچک به معنای این نیست که کارتان تمام شده است و نباید این موضوع را توجیه کنید. در حقیقت، تا زمانی که می‌توانید چند استراتژی هوشمند را برای رفع نقایص به کار ببندید، غرفه کوچک می‌تواند منافعی نیز داشته باشد. بهتر است نمایشگاه را به خوبی ارزیابی کنید، بودجه خود را با دقت اختصاص دهید و با استراتژی ‌های دقیق بازاریابی می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید، فروش زیادی داشته باشید و شرکت را به خوبی به عموم مردم بشناسانید.

  • نکات اساسی در مورد طراحی غرفه های کوچک:

بسیاری از شرکت ‌هایی که در نمایشگاه حضور می ‌یابند فکر می‌کنند که موفقیت با اندازه غرفه رابطه مستقیم دارد، در حالی که این چنین نیست و همیشه غرفه ‌های بزرگ تضمین‌کننده موفقیت کار شما نخواهند بود. گاهی اوقات می‌توان با یک فضای کوچک اما با طراحی درست و حرفه‌ای غوغایی در نمایشگاه به پا کرد که همه انگشت به دهان بمانند. برای آنکه بتوانید از فضاهای کوچک بهترین استفاده را ببرید باید نکات خاصی را در نظر داشته باشید:

نورپردازی حرفه‌ای و هوشمندانه را فراموش نکنید:

نورپردازی تنها در مدلینگ و عکاسی ‌های طبیعت و پرتره تاثیر ندارد و می‌تواند به غرفه شما نیز جلوه‌ای خاص بدهد. یک نورپردازی درست می‌تواند غرفه شما را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان دهد، در غیر این صورت غرفه شما در سایه غرفه‌ های بزرگ ناپدید خواهد شد و نمی‌توانید آن‌طور که باید به اهداف خود برسید. هنگام نورپردازی دقت داشته باشید که دیوار پشت غرفه شما نیز باید به خوبی دیده شود و تنها به گذاشتن چراغ‌ هایی در جلوی غرفه بسنده نکنید. همچنین چند چراغ و نور مجزا برای بنرهای تبلیغاتی خود در نظر بگیرید زیرا تبلیغات نشان‌دهنده وضعیت تجارت شما هستند و با کمک آنها می‌توانید مخاطب را به خود جلب کنید. نور نقش مهم و کلیدی در شناساندن یک استند یا یک غرفه نمایشگاهی به مردم دارد. تاباندن نور به شکلی حرفه ای، غرفه ی شما را بزرگ تر از آن چه هست نشان می دهد. وظیفه ی اصلی نورپردازی، اطمینان حاصل کردن از نمایش درست و اصولی محصولات غرفه ی نمایشگاه است.

طراحی غرفه را شگفت‌انگیز کنید:

طراحی خوب، می‌تواند هر بیننده‌ای را مبهوت کند و گاهی برخی از افراد تنها به خاطر یک غرفه زیبا جذب آن می‌شوند. در طراحی غرفه ‌های کوچک به چند نکته باید دقت داشته باشید:

  • شلوغ نکردن غرفه با اطلاعات بی‌شمار است: مخاطبان دوست دارند با یک نگاه به غرفه شما چند نکته کلیدی را دریافت کرده و اطلاعاتی درباره حوزه کاری و موفقیت‌های شما در این زمینه را به‌دست آورند، پس از بنرهای شلوغ در طراحی غرفه استفاده نکنید.
  • رنگ انتخابی: برای دیوارها و وسایلی است که درون غرفه دارید. یک رنگ شاد که متناسب با کار شما است را انتخاب کنید. چشم انسان پیش از هر چیزی ابتدا رنگ را تشخیص می‌دهد پس استفاده از یک رنگ چشمگیر می‌تواند غرفه شما را بیشتر نشان دهد.
  • سومین نکته بسیار مهم – سادگی در طراحی : با توجه به فضای کوچکی که در اختیار دارید بهتر است یک طراحی بسیار ساده و بی‌آلایش داشته باشید و از خرج کردن اضافی برای ساخت غرفه‌های خاص پرهیز کنید.

وجود تم در غرفه:

هر چه یک غرفه ی نمایشگاهی کوچک تر باشد، نیاز برای هم گرایی در آن بیشتر حس می شود. به دلیل آن که وجود تناسب، زیبایی بصری را در میان رقبا بالا می برد. به اهداف و روحیه ی برند خود فکر کنید، تا قادر باشید برای اعضای تیم خود عنصری مشترک طراحی نمائید. نوشتن یک خلاصه ی نمایشگاه می تواند نقطه ی شروع مناسبی قلمداد شود.

استفاده ی حداکثری از فضای موجود:

تعداد شرکت هایی که به این موضوع توجه نمی کنند، شما را شگفت زده می سازد. غرفه های نمایشگاهی کوچک، پتانسیل بالا تری جهت شلوغ شدن خواهند داشت. مردم این گونه غرفه ها را حاصل طراحی بد می دانند، نه این که فضای شما محدود بوده است. با دقت و ظرافت در طراحی داخلی غرفه، از تمام مساحت تحت اختیار خود بهره ببرید.

تراکم پایین اعضای شرکت:

متاسفانه غرفه های کوچک، به کارمندان شما اجازه نمی دهند که همگی در پشت استند پذیرای مردم باشند. بلکه برخی از آن ها بهتر است در بیرون غرفه بمانند. توصیه می کنیم حداقل 3 نفر در پشت استند حضور داشته باشند. بقیه ی تیم ممکن است در ارتباط با مردم، بهره وری بهتری را به وجود بیاورند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *